Una de les més radicals transformacions i trasbalsos que està ocasionant això que en coneixem com tecnologies digitals és en l’àmbit dels negocis. Cada dia, a cada moment, ens trobem davant noves possibilitats de fer calerons si encertem en la creació d’un bon portal a internet, o d’una millor tenda virtual, o inventem un més sofisticat sistema de cerques per internautes o… La febre virtual s’estén arreu com si d’una taca d’oli es tractés fins el punt que qualsevol empresa real, d’aquelles de tota la vida, es busca la vida per tal d’ingressar en l’àmbit dels negocis virtuals. I si la creació d’un banc que operava solament a través d’internet era a ulls de molts una aposta arriscada sense futur fa solament un parell d’anys, avui totes les caixes i tots els bancs permeten operar a través d’internet i els seus clients realitzen tota mena de transaccions bancàries a través de la xarxa, sense moure’s de casa. No és estrany, doncs, que cada dia tinguem coneixement de noves aliances estratègiques que persegueixen assegurar-se un lloc en el ciberespai i en el negoci digital; per això no ha d’estranyar que el Banc de Sabadell s’hagi fet amb una part de les accions de Jazztel com aquesta companyia mostri el seu interès pel Centre de Càlcul de Sabadell.

Passa que, com em comentava un amic no fa massa dies, amb això de la xarxa s’esdevé com quan el petroli prometia convertir-se en un negoci i tothom somniava amb un terreny en el qual poder fer un pou i descobrir petroli en l’espera que un peix gros del mercat petroler, volgués comprar el tros i els fes d’or…

Publicat a El 9 Nou, el 3 d’agost de 2000