Sortida de març

Aquesta sortida l’hem fet virtualment a causa del confinament pel coronavirus

Castell de Lluçà

Anirem fins a Lluçà. Des de Sabadell hi arribarem per la C-58 (autopista de Manresa) i seguirem per la C-25 (direcció Berga) que abandonarem per la sortida 81 (Prats de Lluçanès). Continuarem després per la C-62 fins a trobar el trencall, a esquerra, de la BV-4341 que ens portarà fins a Lluçà on aparcarem a tocar del monestir.

Recorregut
Des del pàrquing recularem uns metres fins el restaurant, per prendre la pista que surt a dreta, que seguirem uns 600 metres fins, que també a dreta,  trobarem el camí que ens ha de portar fins els peus d’un gran arbre. A mà esquerra veurem una fita que ens marca l’inici d’un corriol que en 700 metres, ens conduirà fins a les Balmes i la Font dels Bous.

Continuem ara pel corriol i pujarem fins trobar la pista que havíem deixat. Davant tindrem les edificacions d’El Villaró i veurem el perfil del Castell de Lluçà al fons. Seguim ara la pista uns 800 metres fins a una pujadeta i un revolt pronunciat a dreta. Des d’aquest punt parteix un camí a dreta que continua pujant i que seguirem. A esquerra deixem unes cingleres i uns 800 metres més enllà hi trobem l’embassament del Rec de Miralles. Continuarem pujant per la pista uns 800 metres fins arribar a un collet. Ara prendrem una pista més amplia (la que es veu més transitada). Anirem baixant i en un quilòmetre arribem als plans del Castell, que no hem deixat de veure al nostre davant. Abans d’arribar a una corba que ens portaria a la casa El Castell, veiem que a mà esquerra surt una pista (tancada amb una cadena) que seguim per, poc després, enfilar-nos per un corriol que suaument  remunta i que passa pel costat d’una bassa i que enllaça amb un altre camí que en ziga-zaga ens porta fins les restes del Castell i de l’ermita circular, i reconstruïda, de Sant Vicenç.

Val la pena moure’ns entre les restes d’ambdós edificis i esplaiar-nos amb els paratges i muntanyes que s’obren davant nostre.

Tornem a baixar pel camí pel que hem pujat fins i que seguim fins la casa El Castell (que s’aixeca sobre una roca). Continuem ara per la pista que baixa i que després de 400 metres ens porta fins a un encreuament amb una taula i una creu. Som al Camp del Pedró.  Des d’aqui, podem baixem al poble.

Opcionalment podem allargar la passejada. Ho fem continuant per la pista de l’esquerra  fins la carretera BV-4341 (quilòmetre 14) que seguim durant uns 600 metres. A l’arribar a una corba pronunciada, agafem el camí que surt a dreta cap el Verdaguer i que deixarem ben aviat per agafar la pista que surt a dreta, que entre boscos i camps ens porta fins el Pantà de Garet. Des del pantà, seguim la pista de l’altre banda de la riera que fins a El Garet i des d’aquest punt tornem a la carretera BV-4341 i a Lluça.

Aquesta agradable passejada de 10 qms. no té massa desnivells.

A través de l’àlbum al que podeu accedir clicant aquí mateix, podreu veure un seguit de fotografies de l’Àngel que ens permeten veure alguns punts del recorregut que virtualment acabem de fer.

Sortida de febrer

Del castell de Montesquiu al de Besora

Anirem fins a Montesquiu i pujarem fins el Parc del Castell, on deixarem els vehicles.

Recorregut
Iniciarem la passejada passant pel costat del Castell i de la Masoveria i seguirem fins al final del pla on agafarem la pista (GR 151) que suaument va ascendit a través de l’arbrada de la Solana del Castell; pista que ens portarà fins una gran bassa que superarem per continuar pujant fins arribar a una cadena i posterior encreuament de camins. Continuarem pel sender SL-C 129, (marques blanques i verdes) que ens porta fins el Pla del Revell on hi pasturen vaques i on hi ha un parell de basses i també una cabana. Anirem fins el final del pla, just a tocar de la cinglera. Davant ens quedarà el turonet damunt del qual s’aixeca el Castell de Besora.

Baixarem pel corriol que ens queda a dreta i una mica enrere amb un indicador que senyala el camí cap el Collet de la Mongia. Seguirem pel corriol que voreja el turonet, fins que després d’un parell de revolts, s’enfila cap el castell on s’obre una plana amb vistes espectaculars.

Una vegada visitat l’indret i les edificacions, baixarem pel corriol pel qual hem pujat, fins a trobar una pista que surt perpendicularment i que prové de la gran casa El Pla, que ja havíem vist des del castell. Si continuéssim pel costat de la casa la pista ens portaria a Santa Maria de Besora (Cal Ramonet). Nosaltres, però, continuarem baixant per la pista que prové d’El Pla fins a trobar el camí que va de Santa Maria de Besora a la Baga del Pla de Revell. Passarem ara just per sota del Coll de la Mongia. Des d’aquest punt, la pista es transforma en corriol i passarem per sota dels plans del Pla de Revell per enllaçar amb la pista per la qual veníem, a l’alçada de la gran bassa que havíem vist al començar. Des d’aquest punt anirem fins el Castell de Montesquiu i a l’aparcament del parc on hem deixat els cotxes.

Resumint: una passejada de poc més d’11 quilòmetres amb unes vistes aèries espectaculars.

Foto de família obra de l’Àngel. Si voleu veure la resta de fotos de la sortida, només cal que cliqueu aquí.

I aquesta és la visió de la sortida plasmada en una aquarel.la de la que n’és autor el Lluís, publicada al seu instagram al que podeu accedir clicant sobre el seu nom.

Sortida de gener

Montseny. La Tordera

Anirem fins al poble del Montseny on deixarem els cotxes al pàrquing.

Recorregut
Sortirem del pàrquing cap a la carretera BV-5301 per la qual hem arribat, que travessarem per prendre el corriol (GR-5) que seguirem. Girarem a dreta i passarem per dues cases. Continuarem pel costat de la tanca de la segona, fins a trobar un indicador –que seguirem– i que ens portarà fins el Polisportiu Municipal. Seguirem ara, en paral·lel a la carretera, i travessarem un bosc d’alzines. Quan el corriol acaba, prendrem el camí que a mà dreta s’enfila fins arribar a la carretera que seguirem fins arribar al Restaurant Blesa (quilòmetre 15). Passarem pel davant del restaurant i l’aparcament per continuar fins a trobar un indicador que ens fa baixar i que ens portarà fins àmplia pista. Passarem prop de Can Teixidor i ens trobarem amb La Tordera. A l’altra banda del riu podrem veure el Molí de Pocafarina. A partir d’aquest punt, la pista remunta un xic per passar pel pont Llavina. A sobre ens quedarà el Mas de la Llavina. Continuarem pujant fins que arribarem a un encreuament. Aquí deixarem de seguir el GR-5 per prendre el camí que, a dreta, ens indica la direcció de Tourdera. El seguirem i arribarem a la carretera BV-5301 a l’alçada del quilòmetre 17.

Travessarem la carretera i continuarem per una pista que passa sota Can Fortià. Uns 100 metres després, trobarem una altra pista que condueix a la Central Hidroelèctrica de La Tordera. Passarem pel pont que ens permetrà creuar el riu i una ziga-zaga de 9 revolts ens remuntarà fins a trobar una compactada pista de terra a dreta, que agafarem que planejant ens portarà fins a l’altra banda de la muntanyeta. Iniciarem el descens i trobarem un trencall –que porta a “Can Cervera-Montseny”– que seguirem. Més endavant deixarem a esquerra un altre trencall que s’enfila cap el Càmping Vila-seca. Nosaltres seguirem, però, baixant per la pista, ara asfaltada, que ens menarà a les cases del Ferrer de Dalt. Uns 800 metres més endavant entrarem al poble del Montseny pel costat de l’església i d’aquí anirem fins el pàrquing.

Es tracta d’una passejada clàssica, circular i agradable, amb paratges molt bonics i acompanyats durant una bona part del recorregut per La Tordera.  Una excursió fàcil (llevat de la ziga-zaga) que en poc més de 9 quilòmetres de recorregut, ens permetrà conèixer un Montseny una mica diferent.

La foto de família és obra de l’Àngel. Podeu veure la resta d’imatges clicant aquí mateix

I si voleu veure l’apunt que de la sortida n’ha fet el Lluís cliqueu aquí.

Sortida de desembre

La Roca. Camí del Bosc Màgic

Per la carretera BV- 5001 de Vilanova del Vallés a La Roca, ens arribarem fins el quilòmetre 22,9. En aquest punt entrarem a la Urbanització i pujarem pel carrer de la Pedra de les Orenetes per continuar, després, pel carrer de la Ruta Prehistòrica. Ja gairebé a dalt de tot i a mà esquerra, agafarem l’estret carrer del Lliri, on deixarem els cotxes.

Recorregut
Ara ja a peu, salvarem la cadena que impedeix l’accés motoritzat a la “Ruta Prehistòrica”. Caminarem per l’àmplia i sorrenca pista fins que uns 200 metres més enllà arribarem a un primer encreuament. Aquí deixarem la pista principal per agafar el corriol que surt a mà dreta que ens portarà fins a la Roca Foradada, que visitarem.

Tornarem enrere fins l’encreuament i agafarem el trencall que surt a mà esquerra que ens portarà fins a les restes del Dolmen de Can Gol II. Després de visitar-lo, retornarem a la pista principal fins que a uns 900 metres prendrem un desviament a dreta que ens portarà fins a la Pedra de les Orenetes i a uns petroglifs, pretensiosament ancestrals. Retornarem, de nou, a la pista principal i després d’unes lleus pujades arribarem a un nou encreuament. Aquí prendrem el trencall de l’esquerra i visitarem l’indret conegut com la Pedra de les Creus.

Baixem de nou fins la pista principal per la que continuarem 1 quilòmetre fins a un nou trencall des d’on agafarem un corriol que arrenca a dreta i que condueix al Plat del Molí; corriol que deixarem per continuar per la pista que ben aviat iniciarà una pujada fins que a esquerra en trobarem un altre de més estret que, de baixada, ens portarà fins el Torrent de Sant Bertomeu on visitarem una magnífica bassa en un entorn de racó romàntic. Seguirem per la pista fins arribar al Bosc Màgic (prop del quilòmetre 2 de la carretera BV- 5106, que va des de La Roca a Òrrius). Aquí podrem admirar les roques de l’Elefant i la del Mohair d’entre d’altres.

Retornarem, desfent camí, per la pista per la que hem vingut fins arribar al trencall que havíem deixat abans; pista que ens porta primer a la roca del Plat del Rei i, després, al petit Dolmen de Céllecs.

Tornem enrere fins la pista principal que seguirem fins on haurem deixat els cotxe.

Tot plegat una passejada, fàcil, planera, ben senyalitzada i propera d’uns 8 quilòmetres que ens porta per indrets on abunden els racons i les pedres curioses.

Podeu veure l’àlbum de fotos de la sortida clicant aquí mateix.

Ah! I com que es tractava de la sortida d’abans de festes, no hi podien mancar les nadales –amb arranjaments lletrístics del Ramon R.– amb la que us desitgem unes molt bones festes!

Sortida de novembre

Artés. Forn de Calç, Les Tàpies i la seva font

Anirem fins a Artés. Entrarem pel Polígon industrial de Santa Maria i continuarem pel carrer Joan Vila del Soles. Deixarem el vehicle per la zona del darrer magatzem on s’acaba l’asfaltat.

Recorregut
Seguirem ara a peu, per la pista de terra que va cap a Calders i que passa per sota de l’antic restaurant de Can Vila (una mansió castell amb capella i molt gran). Continuarem per endinsar-nos pels camps de vinya. Trobarem diferents trencalls que, el primer, deixarem a dreta, mentre que el segon el prendrem cap a l’esquerra en direcció Forn de Calç i Museu. Uns 500 metres més endavant, a mà dreta, surt un trencall que va a les fonts, però que deixarem per seguir per l’àmplia pista durant un parell de quilòmetres aproximadament. A mà esquerra, segons pugem, podrem observar un primer forn de calç excavat a la terra. Després d’un fort  veurem com a uns 100 metres surt un corriol a mà esquerra que s’endinsa, planer, pel bosc. El seguirem uns 600 metres fins arribar a una cabana. Travessarem un riuet i haurem arribat al Centre d’Art Contemporani Sostenibilitat i el Forn de Calç.

D’aquí surt una àmplia pista que al cap d’uns 200 metres es creua amb la pista per la qual hem pujat. Nosaltres, però, seguirem recte i passarem pel costat de uns camps des dels quals veurem Montserrat. Un parell de quilòmetres més endavant descobrirem la bonica finca de Les Tàpies, pont i ermita.

Recularem després uns 100 metres fins arribar a un trencall molt ben indicat que seguirem a esquerra per un corriol que baixa i que ens portarà fins el tercer punt d’interès de la sortida: la curiosa Font de les Tàpies, que sorprèn de com recull tanta aigua, tractant-se d’una zona tant seca.  Fins i tot sol haver-hi un bon salt d’aigua!

Per retornar, travessarem la petita riera i pujarem per un corriol fins trobar la pista per on hem fet el camí d’anada. La seguirem fins arribar al polígon a on hem deixat els cotxes.

Una passejada, fàcil, planera, propera, de prop de 8 quilòmetres, amb bones vistes i tres objectius: el Forn, la casa de les Tàpies i la Font.

Si voleu veure l’àlbum que recull la majoria de fotografies que de la sortida hem fet, cliqueu aquí mateix.

Sortida d’octubre

Cafè de les 7 portes (Casserres)

Anirem fins a Casserres (C-16 sortida Guardiola/Casserres) i després de fer una visita breu a  la població (passeig del Bisbe Comelles i rodalies), continuarem amb els cotxes pel carrer Camí de Cardona, que ben aviat es converteix en pista asfaltada. Seguirem un quilòmetre fins que a mà esquerra trobem el cartell que indica ‘Alsina Grossa de Colls’. Allà mateix deixarem els cotxes.

Recorregut
A peu seguirem per la pista asfaltada que, amb lleu pendent, travessa els camps de Cal Miquel i els del Pasqualet, fins que al cap d’uns 800 metres arribem a la Roca de la Mel. Una vegada admirada i “escalada” aquesta roca, recularem per la pista per on hem vingut i agafarem el trencall que surt a mà esquerra i que per un ampli camí ens portarà a Can Pascual. Continuarem uns 300 metres, per cert no gaire marcats, fins que creuarem una pista asfaltada (que ve de can Genic) per dirigir-nos cap a Ripés. Continuarem en direcció al collet, on hi trobarem una cruïlla ben senyalitzada. Prendrem el camí que surt a esquerra i en que ens portarà al Café o Bauma de les 7 Portes. La visitarem i busquem la porta “7”.

Seguirem pel caminet que ens conduirà fins a una petita font (i si seguíssim ens portaria fins a un petit pantà) i pugem els graons que condueixen a la casa rural de Ca l’Escaler, des d’on surt una carretera asfaltada que seguirem. Passarem per sota de Cal Gatzeri i agafarem un camí de terra. Travessarem un camp i pujarem fins arribar a Cal Traginer i, una mica més endavant, a Cal Talaia on ens trobarem amb una pista forestal recentment asfaltada.

De tornada seguirem per la pista asfaltada i passarem per Cal Cotre. Després girarem a dreta en el primer trencall que trobem i que porta a Cal Catiu de Dalt primer i al de Baix després. Continuem 150 metres fins a trobar un altre camí asfaltat que virant a esquerra ens menarà fins a Cal Genic i al Camí de Cardona. No acabarem la passejada sense visitar l’Alsina Grossa que queda a 250 metres d’on hem deixat els vehicles i que impressiona per la seva grandària.

Tot plegat una passejada de 7 quilòmetres, molt planera, que transcorre enmig de camps i que ens ofereix vistes molt obertes. Es tracta d’una zona no gaire coneguda que compta amb els incentius de tres indrets: Roc de la Mel, Café de les 7 portes i Alsina Grossa.

Tradicional foto de família. Si cliqueu aquí, podreu veure algunes de les fotos de la sortida.

I aquest és l’apunt del Lluís que podeu veure juntament amb molts d’altres si cliqueu aquí.

Sortida de setembre

Ermites de Sant Feliu de Biuxalleu

Anirem fins Sant Feliu de Buixalleu per la carretera GIV-5522 i prendrem el trencall de la GI-552 que va d’Hostalrich a Arbúcies i deixarem el cotxe a l’aparcament que hi ha a tocar del Restaurant Masferrer.

Recorregut
La passejada comença en la pista que arrenca darrera mateix del Restaurant en direcció a l’ermita de Santa Bàrbara. Deixarem a dreta el trencall que ens portaria a La Rectoria. Uns 700 metres més endavant prendrem la pista en direcció a Cal Ferrer. Uns 100 metres abans d’arribar a la casa (poc abans de la porta/tanca de fusta), prendrem el trencall a esquerra que remunta suaument i que rodeja el mas i que ens portarà a la carretera que va des de Sant Feliu a Sant Segimon i Arbúcies. Seguirem uns 100 metres per la carretera en direcció Sant Feliu fins arribar a ca l’Isidret, des d’on arrenca una pista de terra que en 600 metres ens portarà a les cases de Foravila per continuar fins arribar a l’ermita de Sant Romà.

El camí de tornada el farem continuant per la pista fins que arribem al collet i a una cruïlla en la que prendrem a la pista que arrenca a dreta, que seguirem, deixant més endavant a dreta el trencall que porta a Can Mas. Uns 200 metres després trobarem una altre cruïlla per agafar la que, a esquerra, puja suaument. Uns 300 metres després trobarem una altra bifurcació per agafar la pista que surt a dreta. I encara, un quilòmetre més endavant, haurem de prendre a dreta una nova pista que puja i que transcorre per una zona més boscosa fins que arribem al Cementiri de Buixalleu. Des d’aquest punt, la carretera asfaltada ens retornarà al poble i al lloc on hem deixat els cotxes.

En resum: una passejada suau, d’uns 6,5 quilòmetres, per un paisatge agradable de boscos i bones vistes.