Itinerari 1

Per la via verda d’Olot a Sant Feliu de Guíxols

(tram Quart – Sant Feliu de Guíxols)

quart-sant-feliu-de-guixols

Es tracta d’una part de la Ruta del Carrilet Olot-Sant feliu de Guíxols, amb un recorregut de 32 qms. en pendent suau. El punt més alt del recorregut es troba a Cassà de la Selva (136 m). El recorregut està, en general, ben senyalitzat encara que en alguns dels trams urbans pels quals la ruta transcorre, caldrà estar ben atents a les marques. Sortint de Quart, la ruta travessa la depressió de la Selva, que és caracteritzada per un paisatge en el que s’alternen conreus i boscos i des de la que en els dies més clars es pot gaudir d’una panoràmica extraordinària que abasta des dels contraforts més orientals dels Pirineus fins al Montseny, passant pels relleus en costa de la Serralada Transversal (el Far, Sant Roc, Rocacorba). La segona part del traçat discorre per la vall del Ridaura, que separa el massís de Cadiretes, al sud, del massís de les Gavarres i que, amb un suau desnivell, ens facilita l’arribada al mar just a Sant Feliu de Guíxols.

pa150427

Foto de família de la qual n’és autor el Ramon Pi. Si cliqueu sobre el seu nom, podreu veure les fotografies de la resta del seu àlbum.

Itinerari 2

Pels Aiguamolls de l’Empordà (Ruta dels Estanys)

Un bon punt d’inici de la passejada pot ser el Càmping La Laguna a Castelló d’Empúries (extrem baix a la dreta i que hem assenyalat amb una marca). Aquesta ha estat la nostra elecció per deixar allà els cotxes i disposar, en acabar la ruta, d’un lloc on poder-nos dutxar i canviar de roba per un mòdic preu.

Des d’aquest punt hem enfilat per la riba dreta de La Muga fins trobar el pont de fusta que ens permetria travessar el riu. Nosaltres seguirem per un camí que surt a esquerra i que seguint els indicadors que trobarem ens portarà fins al El Cortalet on es troba el Centre d’Interpretació del Parc. Des d’aquí enfilarem el camí que també seguint els indicadors ens portarà fins el Pont Antic sobre La Muga. Immediatament després seguirem per la riba esquerra del riu per una bona pista fins arribar a la platja. El reton el farem riu amunt fins trobar el pont de fusta a través del qual saltarem a l’altra banda del riu per retornar al punt d’inici.

La passejada, que no presenta cap dificultat per a ningú, és d’uns 19 qms. i transcorre per uns indrets força interessants i visualment encara més agraïts.

Foto de família dels participants en aquesta sortida (caminaires i ciclistes), obra de l’Albert. Podeu veure les seves fotografies de la sortida així com les de l’Olga i la Lourdes i del Ramon P. i el video de l’Oriol, clicant sobre els seus noms respectius.

Itinerari 3

Pel Delta de l’Ebre

Es tracta d’una sortida assequible per a tothom que podem fer en dues tranquil·les hores passejant per uns bellíssims paissatges i unes excel·lents vistes. Enfilar-se a les torres de guaita que es troben en el camí, un moment de relax incomparable. La passejada que us proposem parteix de l’Alberg l’Encanyissada al Poble Nou del Delta. Sortirem del poble per prendre un camí que surt a dreta direcció mar. Arribarem a un cruïlla i girarem a esquerra. Seuirem sempre recte fins que el camí ens obliga a girar a esquerra. Seguirem fins trobar la carretera. Girarem a dreta pel pont, i immediatament a esquerra. Seguirem recta fins trobar un senyal que ens indica que per aquell camí solament es pot anar a peu o en bicicleta. Es tracta d’una ruta que recorre la Bassa de L’Encanyisada pel nord. Al final de la pista, girarem a dreta i a la primera cruïlla a esquerra per enfilar cap a la Bassa de la Tancada que vorejarem fins arribar pràcticament a la plata. Girarem a dreta, i sense deixar la carretera arribarem al punt d’inici de la passejada.

Haurem fet prop de 16 quilòmetres i haurem gaudit del Delta…

Foto de família feta pel Joan dels ciclistes que vàrem fer la passejada. Podeu veure la resta de fotos de l’àlbum del Joan i de l’Olga clicant els seus noms. També les del Ramon clicant damunt el seu nom.

I aquí teniu aquest apunt que el Lluís Mas va fer d’un dels racons del Delta al retornar a casa després de la sortida.

Itinerari 4

Per la via verda d’Olot a Sant Feliu de Guíxols

(tram Les Preses – Olot)

L’actual via verda Ruta del Carrilet que recorre el traçat del vell tren d’Olot (que segons la cançó “surt quan vol i arriba quan pot”), ens ofereix avui l’oportunitat de gaudir –a peu o en bicicleta–  d’uns paisatges i entorns meravellosos. En especial pel què fa al tram d’Olot a Amer, que és el que vàrem recórrer un magnífic dissabte de primavera, amb un temps i temperatura ideals tant per caminar com per passejar en bicicleta. Com que precisament es tractava de compartir jornada entre ciclistes i acompanyants, decidirem iniciar la jornada a Les Preses. Els ciclistes per arribar-nos fins a Amer. Les caminaires per marxar en direcció a Olot, prestant especial atenció al Bosc de Tosca. Poc més a afegir que no sigui recomanar aquesta passejada que és absolutament apte per a tothom, i que ofereix l’oportunitat de conèixer un més dels molts bells indrets del nostre país. En cas que s’opti per fer el recorregut fins a Amer (o més avall), dir-vos que es poden llogar bicicletes, i si escau, contractar el servei de microbús i transport de bicicletes que ens retornarà al punt d’inici.

La foto de família dels ciclistes va ser feta per l’Olga. D’ella i del Ramon en podeu veure els seus respectius àlbums clicant sobre els seus noms.

Itinerari 5

Pels camins del Delta del Llobregat

Una opció de passejada fácil i agradable que es pot fer en qualsevol època de l’any. Al llarg del recorregut que proposem (de 22 qms.) tindrem ocasió de descobrir uns paratges força suggerents a través dels quals conèixer una mica més la riquesa que atresora el delta. L’itinerari que proposem comença al pàrquing que es trova a la carretera de l’Aviació prop de l’Avinguda de l’11 de setembre. Des d’aquest punt solament ens cal reseguir el carril bici en direcció a l’aeroport. Just quan arribem al mirador d’avions, trencarem a esquerra per anar cap el Centre d’Interpretació del Delta. En sortir d’aquest equipament prendrem el camí que surt a l’esquerra que seguirem fins arribar a la platja. Tombarem a la dreta fins la Casa Semàfor on gaudirem d’una bona vista del delta. Tornarem pel mateix camí fins al canal. Abans de crear-lo prendrem el camí que el remunta per la seva vessant esquerra  fins arribar de nou a la carretera que porta al Centre d’Interpretació. Girarem a esquerra i pel carril bici seguirem els límits de l’aeroport, fins arribar a l’estany de la Roberta. Si el temps acompaña, podrem prendre un bany, i després retornarem pel mateix camí fins al mirador dels avions, i d’aquí al pàrquing on haurem deixat els cotxes.

Amb parades incloses, per fer la passejada tranquilament, necessitarem d’unes 3 hores.

La clàssica foto (amb avió en vol rasant inclós) d’una familia que va creixent. En l’altra instantània, l’Àngel en plena preparació de la foto de familia. La primera és de l‘Àngel, i la segona del Ramon.  Ambdues formen part dels seus respectius álbums de la sortida que podeu veure si cliqueu sobre els seus respectus noms.

Itinerari 6

Ruta del Ferro (o “ruta dels despistats”)

Es tracta d’una ruta molt fácil de fer, agraïda i entretinguda que podem iniciar a Sant Joan de les Abadesses o a Ripoll, segons ens convingui. Nosaltres hem optat per començar-la a Sant Joan de les Abadesses després de deixar els vehicles davant mateix de l’Alberg rural de la Ruta del Ferro des d’on es pren el camí asfaltat del què havia estat el traçat de la línea fèrria; camí que ens portarà, en suau descens, fins a Ripoll. El recorregut, enmig d’arbredes, camps, prats i rierols es fa molt agradable. Arribats a Ripoll podem visitar el monestir  i si tenim En total haurem fet fet uns 24 qms. de passejada plàcida.temps i ganes, podem alargar el nostre periple amb un recorregut de 7 qms. pels entorns de la població.  El camí de tornada el farem per la mateixa via per la qual hem vingut.

En total haurem fet 24 o 31 qms. de plàcida passejada.

Abans de tornar a Sabadell podem acabar d’aprofitar el dia per després de dinar, visitar el monestir de Sant Joan de les Abadesses amb la seva formidable arquitectura i altres elements d’indubtable interès com la Majestat que presideix l’altar central de l’església.

Ah!… pels curiosos que es preguntin el per què del sobrenom de “ruta dels despistats” que encapçala la ressenya, els aconsellem que ho demanin al Joan S., al Ramon o a Joan B. que sens dubte han fet mèrits sobrats per haver estat els grans despistats de dia… Sort que encara queda gent honrada! (que si no…).

Podeu veure les fotos del Ramon, del Joan S. i del Joan B. clicant sobre el nom corresponent.

Itinerari 7

Estany de Banyoles i entorns

Anirem fins a Banyoles i iniciarem el recorregut al Càmping El Llac. Ho farem en direcció a l’ermita de Santa Maria de Porqueres (segle XII) per la carretera GiV 5348. Prendrem, però, el camí que a dreta va paral•lel a la carretera i que passa per sota l’ermita. Seguirem fins a retrobar la carretera després de passar per la Font del Rector. A l’arribar de nou a la carretera seguirem a dreta fins que a mà esquerra surt un camí que ens indica la direcció de l’Estany Nou que visitarem. Recularem fins la carretera per prendre el camí de Can Morgat. Travessarem el rec d’En Morgat i arribarem a un mirador sobre els aiguamolls. Tornarem enrere fins una cruïlla de camins. Pendrem el camí que surt a esquerra. Passarem pels Prats de Cal Ferrer. Seguirem la pista fins que després d’un fort pendent i d’un descens ràpid arribarem a la carretera G-524 que seguirem a esquerra fins el qm. 31,5 on, a dreta, trobarem el camí que ens porta a Les Estunes. Deixarem les bicis i a peu visitarem la zona que és un espai de gran valor natural declarat geòtop, és a dir espai d’interès geològic. En acabar la visita seguirem per la carretera fins a Banyoles per la Font de La Puda i des d’aquí fins l’Estany. En arribar-hi pendrem el carril bici en direcció nord. No abandonarem el carril fins trobar la carretera GiV 5248 que seguirem per tornar al punt de partida. Abans, però, val la pena visitar l’ermita de Santa Maria de Porqueres així com les restes ibèriques del Castell.

En total haurem fet uns 15 qms. de tranquil•la pedalada. El conjunt de passejada i visites ens comportarà un màxim de 3 hores molt ben aprofitades.

La fotografia és de l’Àngel. En podreu veure la resta clicant sobre el seu nom. També clicant sobre el seu nom podreu veure les que ha fet l‘Olga, l’Anna, i el Ramon.