Sortida de juny (nocturna)

Roca de les Onze hores (Parc de Sant Llorenç del Munt i de la Serra de l’Obac)

Inici

Anem fins a Matadepera i seguim la riera entrarem a la urbanització “Pla de Sant Llorenç”. Seguirem amunt per l’Avinguda de Can Marcet fins al final, on després de passar un pont girarem a dreta (carrer de Boixaderas). A uns 150 metres, a mà dreta, comença la pista que ens portarà fins l’aparcament de Can Robert.

Recorregut

Tornarem fins a Can Robert i anirem pujant per l’àmplia pista que des de fa uns anys és tancada al trànsit en general. La pista remunta un desnivell d’uns 200 metres en 2 qms. fins arribar a l’aparcament de Can Pobla. Passarem per prop de llocs emblemàtics, com per exemple, l’Avenc del Club que és un dels més profunds del massís.

Quan arribem sota Can Pobla (aparcament) agafarem el camí que surt a dreta. Un senyal ens indica “La Mola”. El camí planeja per sota el conjunt de Can Pobla amb la seva ermita i castellet. Al cap de 500 metres arribem a una cruïlla i continuem pel camí de l’esquerra que puja un xic, fins a trobar-se amb una altre nova cruïlla, a partit d’on continuarem recte.

Seguint aquesta pista que ara planeja pel damunt del primer graó de La Mola, (n’hi ha tres), no hem de fer cas dels trencalls que trobem fins arribar al Pla dels Escorpins que tothom coneix com La Rambla pel fet que qui es perd baixant de La Mola és on sol anar a parar sempre.

Val la pena, ja que hi som, passar pel damunt de la part rocosa fins a situar-nos sobre el Cap de Mort i des d’allí observar el Cavall Bernat, la Punta Monistrol i l’agulla de L’Esquirol. Tots ells noms mítics de l’escalada vallesana. També des d’aquest punt es veu el monestir de La Mola i com no podria ser d’una altra manera i darrera Castellsapera i La Barata, el massís de de Montserrat que ens ofereix unes magnífiques vistes.

Tornarem al Pla dels Escorpins i resseguirem el cingle de l’Esquirol, la Diagonal, fins que arribarem al cingle de la Roca de les 11 hores que té una caiguda lliure de més de 100 metres. Des d’aquesta espectacular balconada tindrem una impressionant vista sobre les dues capitals vallesanes, el Puig de la Creu i Montserrat. En caure la nit, la visió de les llums, el resplendor de Barcelona, les traces dels avions que es dirigeixen a El Prat i tot plegat constitueix un espectacle únic.

La tornada, sobretot si es fa de nit com nosaltres l’hem fet en aquesta ocasió, és millor fer-la desfent el camí que hem seguit per a l’anada. Si no, es poden fer rutes circulars que bé ens porten fins a la pista de Can Poble per altres caminets i corriols, bé baixant el cingle del Cavall Bernat, podem arribar-nos a Can Robert seguint els carrers de la urbanització. També la pista de Can Pobla permet algunes dreceres, una de les quals passa per les Tombes de Can Robert.

La caminada es d’uns 7 qms. per pistes àmplies i segures del Parc de Sant Llorenç-La Serra de l’Obac.

Foto de família feta per l’Àngel. Podeu veure el seu àlbum clicant aquí mateix. Després tenim una bona vista de Montserrat des de la Roca de les Onze Hores, quan faltaven 5 minuts per les 10 de la nit. La tercera és una ‘composició lliure’ obtinguda quan retornàvem cap a Can Robert. Aquestes dues darreres fotos han estat fetes amb el meu mòbil. Finalment, podeu veure les fotografies de l’àlbum del Ramon P. clicant aquí mateix.

Sortida de maig

Sant Martí de Tous – La Fou

Arribarem a Sant Martí de Tous, a 73 kms de Sabadell. Hi podem anar per la B-30 fins a Martorell i agafarem l’A-2 direcció Igualada. deixarem l’autopista per la sortida 550 (Jorba) i seguirem les indicacions com si anéssim a Santa Margarida de Montbui. No trigarem a trobar senyals que ens portaran fins a Sant Martí de Tous (C-241c). Entrarem al poble i deixarem el cotxe prop del Castell, en el carrer del Cementiri.

Recorregut

L’excursió comença aquí, al Castell. Baixarem per les escales de l’Església i pel carrer Major anirem a trobar el carrer de La Fou i seguirem les indicacions de La Fou. Continuarem després fins l’ermita de Sentfores i tornarem a Sant Martí havent fet un recorregut circular.

No obstant, si volem fer només una part, en comptes de deixar el cotxe al Castell, el deixarem més endavant seguint la pista de La Fou, passant el pont de “la Passada”, fins arribar a la Torre de l’Aubereda. A mà esquerra trobarem un cartell indica el camí de La Fou. Deixarem aquí el cotxe, i seguirem a peu per la pista que va vorejant camps i que ens porta fins a la riera de la Fou, on hi trobarem una cabana del pou d’extracció d’aigua pel poble. Continuant per la pista, travessarem la riera, girarem a esquerra i arribarem a una explanada-mirador sobre La Fou.

Per baixar-hi seguirem la pista fins que 600 metres mes enllà trobarem a esquerra un ampli camí que baixa i que porta a Sentfores; varies dreceres permeten agafar-lo abans. Un indicador ens diu que hem de baixar pel camí de l’esquerra i a uns 200 metres, un cartell de fusta ens indica que hem d’agafar el corriol de l’esquerra que al cap de 200 metres, ens porta fins al Saltant de La Fou.

Per tornar, remuntarem pel mateix corriol fins arribar al cartell de fusta i allí agafarem el corriol que baixa cap a l’esquerra, que passa per la Cova del Diable i segueix paral·lel a la riera per un trams amb molts rocs. Més endavant després de passar per la Font de la Fou, arribarem a una pista àmplia que seguirem cap a la dreta i que al cap de 1 quilòmetre ens porta al final de les gorgues. Revoltant cap a l’esquerra passarem per davant de dues construccions –les barraques de Ca l’Elias i la de Ca la Brígida– i continuarem prenent sempre els trencalls de mà esquerra. Així fins arribar on hem deixat els cotxes.

En total haurem fet uns 5 qms per un sorprenent recorregut per una zona humida en terres de cultiu de secà.

La foto de família és del Joan. Podeu veure la resta de fotos de l’àlbum de l‘Olga i del Joan, de la Marisol, del Ramon P. i de l’Àngel clicant sobre els seus respectius noms.

Sortida de març

De la Torre de la Mora al Castell de Tamarit

Inici

Per l’autopista AP-7 anem fins el qm 232, i prendrem la sortida que per la N-340 ens portarà a Torredembarra i Altafulla. A l’arribar a una gran rotonda prendrem direcció Cala Mora, i deixarem els cotxes al final de la urbanització, a tocar de mar, en l’ampli Parking del Restaurant Moramar.

Recorregut

Val la pena fer una petita volteta fins la Torre i la Punta de la Mora, accedint-hi des de la platja i pel camí que hi puja vorejant el càmping. De tornada podem iniciar la passejada seguint pel Passeig de la Mora i pujant pel carrer de la Conca de Barberà, on després del primer grup de cases a mà dreta, trobarem un cartell que ens informa en relació al recorregut que ens disposem fer, i des d’on surt un corriol que remunta fins el turonet i Camí de Ronda. Seguirem per aquest ampli camí, que de fet és un carrer que porta per nom Passeig del Mar, i que de manera planera i còmoda ens oferirà unes molt bones vistes sobre els penya-segats, la Cala Mora i el mar. A esquerra ens quedaran torres i xalets amb corriols que donen accés a la urbanització. Poc més després d’haver fet 1 qm. A mà esquerra trobarem la cruïlla que porta Centre Jungle Trek de la urbanització. Seguint recte arribarem al Castell de Tamarit, i uns corriols ens permeten baixar fàcilment entre pins i roques fins a l’explanada de la Cova del Manalet, arran d’aigua, i passar per davant d’unes antigues fortificacions i finalment arribar a la illa i a la platja del Castell de Tamarit.

Podríem fer la tornada per altres llocs però tots ells van a parar a l’asfaltada urbanització pel que després de fer una petita variant per passar per davant de Can Seguí –una torre en forma de castell des d’on admirar des de dalt el Castell de Tamarit–, tornem a la cruïlla de Jungle Treck i seguim pel Passeig Marítim desfent el camí que hem fet, fins arribar als cotxes.

Si ho fem tot, començant des de Torre Mora entre anar i tornar haurem fet uns 7 agradables i fàcils quilòmetres per una zona poc coneguda i concoreguda.

Ull: Interessant veure les formes que agafen els pins per protegir-se dels forts vents.

Foto de família de l’Àngel. Podeu veure la resta de les seves fotos i de les fotos de la Marisol, del Ramon, i de l’Olga clicant damunt el seu nom.

Sortida de febrer

Per les vinyes de Sant Sadurní d’Anoia

En aquesta ocasió, arran la sortida número 50 de Muntanyes Planes, l’Àngel ens ha organitzat una passejada per les vinyes de Sant Sadurní amb una visita a les Caves Codorníu per brindar per l’efemèride. Després una calçotada ha rematat la diada plena de ‘joia i de bullici’ tal com indica la cançó. Per cert que podeu veure i escoltar una part de la cantada si cliqueu aquí mateix. I també llegir els textos (Ana i Ramon, i Carme) i lletres de les cançons (Ramon) clicant aquí mateix. I per acabar-ho d’arrodonir, aquí teniu els rodolins i dibuixos de l’Auca del Lluís. Apa gaudiu de tot plegat!

I ara, com sempre, l’itinerari. Per l’autopista AP-7 anirem fins a la sortida de Sant Sadurní d’Anoia. Passarem pel costat de les Caves Freixenet direcció a Gelida (carretera BP-2427). Entrarem a Sant Sadurní d’Anoia per l’accés “Sant Sadurní Centre” i anirem fins al pàrquing que hi ha a la plaça del Pont Romà, on deixarem el cotxe.

Passejada

Val la pena fer una volteta per Sant Sadurní, visitant el Centre de Interpretació del Cava, la fàbrica de xocolata Simón…, però tornarem al pàrquing per començar la passejada remuntant per la Rambla de la Generalitat de Catalunya. Girarem a mà dreta i pujarem pel carrer Dr. Barraquer fins el Passeig Baríton Matías Ferrer que seguirem, passant per la zona esportiva. Des d’aquí pel Passeig de Can Ferrer, arribarem al carrer d’Alacant, passarem a l’altre banda de la carretera BV-2244 i prendrem una pista de terra. La pista transcorre planera amb vistes a les primeres vinyes i amb el massís de Montserrat al fons, i ens portarà fins el Llac de Raventós i Blanc, un embassament per aigua destinada al rec, que revoltem i deixarem a dreta. Seguirem pel camí que rodeja les vinyes de Raventós Blanc, de forma ben senyalitzada i planera fins que ens trobarem davant l’entrada principal de les Caves Codorníu que podem visitar amb reserva prèvia.

Continuarem la passejada passant per la plaça del Roure i al final de les edificacions un ampli camí a mà esquerra va descendent fins arribar a la carretera d’entrada a Codorniu. Creuarem la carretera BV-2244 i entrarem de nou a la població per arribar-nos a la Plaça del Pont Romà a recollir els cotxes.

La passejada, l’itinerari número 3 que recomanen en el Centre d’Interpretació del Cava suposa una passejada d’uns 5 kms que permet admirar de forma planera i tranquil·la, aquesta important zona de vinyes i àmplies vistes.

Fotografia de família obra del Joan. Podem veure les seves fotos i les de l’Olga, de l’Àngel i del Ramon clicant sobre els seus respectius noms.

Per moltes sortides més!

Sortida de gener

Pantà de Sant Ponç

Per la C-55, després de superar Cardona i entrar al Solsonès, prendrem la sortida que indica Santa Susana-Pantà de Sant Ponç. En arribar a l’aparcament de la pressa, prop de l’ermita de Sant Ponç, deixarem els cotxes.

Recorregut

Sense travessar a l’altra banda de la pressa, prendrem la pista asfaltada que voreja per la banda nord-esquerra el pantà (Camp del Pantà, amb zona de pícnic, de banys, de colònies i de recorreguts en kayak). Continuarem per aquesta planera pista, i després d’un tram de lleu pujada, seguirem uns  200 metres fins un pronunciat revolt a dreta, i deixarem a esquerra un ampli camí que puja. Continuem pel costat de l’embassament, que ara ens quedarà a l’esquerra, i passarem per un trams on es produeixen amb petits despreniments. A l’arribar a un revolt del camí (on hi ha un banc), podrem gaudir de bones vistes sobre el pantà amb el Pedraforca al fons.

Seguirem per la pista uns 200 metres. Aquí agafarem un ampli camí que surt a dreta i que puja en direcció a unes granges. Quan superem el primer repetjó continuarem pel camí que surt a esquerra, que transcorre planer i que ens portarà fins damunt mateix de la corba des de la qual gaudíem d’unes Excel·lents vistes. Continuarem per aquest camí que ara s’estreny,  i que va planejant per sobre la pista per la qual havíem transitat.

Des d’aquest punt podríem tornar per la pista gran per on hem vingut. Però per ampliar vistes i fer la excursió més circular, és recomanable pujar pel camí que surt de la corba a mà dreta i després de 100 metres prendre el trencall d’esquerra que ens permet fer una agradable passejada pel bosc. Seguirem per la Costa de mala sang, fins que baixarem fins l’ermita de Sant Ponç i d’allí ens arribem als cotxes.

Haurem fet una molt agradable passejada d’uns 6 kms.

La foto de grup és de l’Àngel. Podeu veure la resta de fotografíes de l’Àngel, i les del Ramon, i de lOlga clicant sobre el seus noms respectius.

Sortida de desembre

Riells del Fai i Riu Tenes

Anem fins a Riells del Fai on deixarem el cotxe davant del Restaurant Can Oliveras a l’entrada del poble.

Recorregut

Comencem la passejada per l’ampla pista sense asfaltar, que amb pendent de baixada surt en direcció al riu Tenes i molt ben indicada amb cartells per a caminaires. La ruta que escollim és la del “Camí vell de Sant Miquel del Fai”.

La pista segueix paral·lela al riu i podem observar unes quantes cases de pagès i de turisme rural, així com admirar les cingleres que ens queden a banda i banda del nostre camí. Arribarem a una cruïlla en la que a esquerra surt una pista que baixa cap el riu. Si continuem recta per un bonic camí arribaríem també al riu Tenes, just a l’alçada del Molí, després d’haver passat per 3 gorgs del riu. Des del Molí pot veure’s una magnífica panoràmica de Sant Miquel del Fai.

Nosaltres agafarem, però, el camí que puja a dreta i que va remuntant un pas entre roques en el seu primer tram, i després transcorre seguint la línia del corrent elèctric. El camí va pujant per les anomenades “Costes de Sant Miquel” sense excessives dificultats. En un replà al peu d’un gran arbre hi ha un fantàstic mirador sobre els saltants i tot seguit trobem unes escales que en menys de 10 minuts, ens porten fins el camí normal d’entrada al recinte.

Entrar al recinte val la pena. El tiquet dóna dret a visitar les instal·lacions, l’exposició, la cova i l’avenc que es pot fer al costat de l’ermita.

La tornada la farem pel mateix camí.

El recorregut total suposa entre 6 i 7 qms d’agradable passejada.

La fotografía és obra del Ramon Pi, i correspon a un detall del pessebre que ens hem muntat arran les festes nadalenques. Podeu veure la resta de fotografies del seu àlbum clicant sobre el seu nom. També podeu veure les de l’àlbum de l’Àngel i del Joan i de l’Olga clicant també sobre el nom, i accedir als detalls del pessebre amb nadala inclosa (sobretot activeu bé els altaveus!), clicant aquí mateix.

Bones festes!

Sortida de noviembre

Moià. La Tosca i Molí de Brotons

Anem fins a Castellterçol i continuem per la carretera cap a Moià, i en la recta d’abans d’arribar-hi, després d’haver passat pel trencall de La Coma de Sant Jaume, sobre el quilòmetre 37,300, veurem que a mà dreta hi ha l’edifici de la depuradora de Moià. Hem d’agafar el trencall que surt a esquerra i accedirem a una pista de terra que uns 300 metres més endavant trobarem una caseta de serveis. Deixarem el cotxe i ens disposarem a iniciar la passejada.

Recorregut

Seguirem ara per la pista que transcorre paral·lela al Torrent de Castellnou i que al cap d’uns 800 metres baixa pel costat d’un cingle en un tram encimentat. Si volem podem prendre un corriol que ens portarà a una font al costal del torrent. Hem de continuar per la pista que entre lleus pujades i baixades acaba creuant-se amb una altre pista perpendicular que ve de Moià i que va cap a Cal Xei en el punt conegut com el Salt Candeler. Agafem el camí de l’esquerra, direcció al meandre de Datzira i Monistrol.

Aquesta també àmplia pista va planejant i revoltant durant un parell de quilòmetres i el seguirem fins a arribar a un pla on trobarem uns indicadors que assenyalen “La Tosca – Molí de Brotons”. Deixem aquí la pista principal per agafar un camí carreter a mà esquerra (amb una cadena en el seu inici). Baixarem fins a l’ermita de La Tosca, situada a prop del riu que aquí és ja la Riera de Marfà. Visitats els rodals de l’ermita, remuntem fins arribar a un pla superior on, a ma dreta, surt un corriol (normalment marcat amb unes fites de pedra), que ens portarà fins l’embassament del Molí de Brotons, una edificació construïda sota una vauma al costat dels salts d’aigua. Ens hi podem arribar seguint el corriol que transcorre pel peu del cingle.

La tornada la farem pel mateix camí que hem vingut.

En el nostre recorregut haurem caminat prop de 10 qms. per un entorn humit de gran bellesa.

La foto de familia és de l’Àngel. Podeu veure la resta de les fotos que va fer clicant aquí mateix.

Sortida d’octubre

Parc del Foix

Anirem fins a Vilafranca Penedés, i prendrem la N-340a fins a la rotonda que es troba a l’entrada de l’Arboç. Agafarem la sortida direcció al Castellet (TP-2115). Un quilòmetre més enllà girarem a dreta cap La Gornal. 600 metres més endavant, després d’un revolt surt, a mà Esquerra, una pista de terra que prendrem fins arribar a una zona de pàrquing, on deixarem els cotxes.

Recorregut

Iniciarem la passejada pel carrer de terra d’una de les frustrades urbanitzacions del pantà de Foix. En el primer revolt cap a la dreta continuarem per l’esquerra i pujarem fins arribar a una torre en la que el carrer desemboca en un corriol que ens portarà fins una altra pista que resegueix el pantà.  Seguirem per la dreta fins trobar un altre carrer, perpendicular, que agafarem cap a la dreta. Uns 200 metres més endavant trobarem una cruïlla i agafarem el trencall a esquerra que a través d’uns uns camps i passant darrera d’unes cases, ens portarà fins la finca de Cal Bladet. Trobarem un altre carrer de la urbanització, de terra però amb bordons, que no seguirem perquè continuarem per un ample camí que surt a mà esquerra, tancat amb una cadena, que ens permetrà resseguir a una certa alçada tota el marge dret del pantà.

Tornarem desfent el camí fins arribar a Cal Bladet i d’allí, pujarem pel carrer que ens queda a dreta i que directament ens portarà fins on hem deixat els cotxes.

Haurem fet un curt però interesant recorregut per una zona no gaire coneguda, d’uns 12 qms de recorregut de molt baixa dificultat.

Pot ser interessant completar la sortida fent una visita a la bonica villa de l’Arboç i també a El Castellet. El castell es pot visitar per dins els segons diumenges de cada mes.

Podeu veure la resta de selecció de fotos de l’Àngel i de l’Olga i el Joan, clicant sobre els seus respesctius noms.

Sortida de setembre

Canet d’Adri: volcà i gorgs

Inici

Anem fins a Canet d’Adri, a la Vall de Llèmena, a uns 12 quilòmetres de Girona capital (sortida Girona Nord de l’AP-7, direcció Sant Gregori i passat aquest nucli, seguir fins el trencall Canet d’Adri). Aparquem en el qm. 4, en l’explanada de l’església de Sant Vicens Canet d’Adri.

Recorregut

Comencem la passejada en aquest punt, remuntant per la carretera comarcal direcció Adri; una carretera que a partir d’aquí s’estreny. Deixem a mà dreta dues pistes de terra, i 200 metres més enllà ens trobem amb un ampli camí, també a dreta, amb un cartell que indica el “Puig del Volcà d’Adri”; camí que agafarem.

Comença amb una lleu pujada que ens portarà fins a una casa que deixarem a dreta i seguirem amunt, entre alzines. Podrem observar com el camí es ple de pedres volcàniques. Revoltant, revoltant arribarem a un replà on, venint pel costat d’un camp, per l’esquerra se’ns incorpora el camí que puja des de Ca l’Espígol. A partir d’aquí la pista es fa lleugerament més estreta i planeja pel damunt d’unes quantes torres de Canet; poblet que, com l’església on hem deixat els cotxes, es va entreveient entre clarianes de l’alzinar pel qual transitem.

No hi ha cap senyal en tot el camí, però queda ben clar que el cim del volcà ens va quedant a l’esquerra mentre que a la dreta ens queden els corriols que ens portarien fins a les afores de Canet. Nosaltres seguim pel camí fressat. Arribem així a una explanada amb vistes sobre tota la zona de Girona capital i amb unes cavitats volcàniques. Pugem per un corriol que s’enfila a esquerra per accedir a un gran pla-camp, on trobarem les runes d’una antiga edificació i des d’on podrem observar el cim del Rocacorba.

Continuem per una pista que baixa fins al poble d’Adri, passant per un parell de grederes d’on s’extreia el terra volcànic, i llavors, per carretera veïnal i poc transitada arribarem, en 2,5 qms, de nou a Cant d’Adri.

A la Plaça del poble –on hi ha el restaurant La Sala–, agafarem el carrer de dalt i el seguim fins al final la “Font de la Torre”, on podrem gaudir d’uns gorgs ben refrescanta excavats, segons diu, en “terreny volcànic”. És un lloc idíl·lic on sempre hi trobarem gent banyant-se, tot i els cartells de prohibició de fer-ho.

Retornem pel mateix carrer cap a la Plaça del poble i d’allí a l’ermita on hi tenim el cotxe.

Haurem fet un interesant recorregut per terres volcàniques de les “Muntanyes del Rocacorba” d’uns 12 qms de recorregut de molt baixa dificultat.

Foto de familia de la que n’és autor l’Àngel. Podeu veure la resta de les fotos del seu àlbum clicant aquí mateix.