Sortida d’abril

Monistrol de Montserrat – La Puda

Anem fins Monistrol de Montserrat i ens situem la seva banda esquerra d’acord amb el sentit descendent del riu. Seguirem pel carrer del Pla fins a la zona de pàrquing que hi ha en la placeta d’ aquest carrer.

Recorregut

Des d’aquest aparcament observarem que a tocar del riu comença una pista asfaltada que  baixa i que ens porta fins una altra pista, ara de terra, que marxa al costat del Llobregat i girem a esquerra. Pràcticament un parell de quilòmetres més enllà, després de superar l’Hostal Monistrol i el barri de Can Gomis que podem veure a l’altra riba, arribarem a una cruïlla que a la dreta porta fins a la resclosa de Can Gomis i a esquerra a la Depuradora de Monistrol. Nosaltres seguirem recte. Un quilòmetre més endavant passarem per sota del pont de l’Aeri de Montserrat. Si volem, per un corriol que s’enfila, superarem els 20 metres de desnivell que hi ha fins a l’estació baixa de l’aeri.

Continuarem per la pista que, ben indicada, transcorre entre vegetació de ribera uns trams i de bosc en uns altres. Al cap de 2,300 quilòmetres, després de que la pista s’hagi anat separant de la riba del riu i passats uns camps tancats on hi ha arbres fruiters, arribarem a una nova cruïlla. Si seguíssim a esquerra, aniríem a Can Tobella, però nosaltres agafarem la pista de la dreta, que baixa fins arribar a una antiga trinxera per la que passava un carrilet. Just al final de la trinxera, a mà dreta, arrenca un caminet que ens portarà fins a la presa d’El Cairat; un petit embassament construït en el Congost del seu nom, que val la pena visitar i observar-ne l’antic pont medieval.

Retornarem a la pista, per continuar direcció Esparraguera. Un quilòmetre i mig més endavant arribarem a l’antic Balneari de La Puda, ara tancat i en runes.

La tornada la farem pel mateix camí pel que hem vingut fins arriar al trencall de Can Tobella, que prendrem. Passarem per damunt del túnel del tren i un cop a la casa de pagès, continuarem, direcció Can Benet. Uns 50 metres abans d’arribar-hi, en la cruïlla, agafarem la pista que surt a esquerra en direcció Monistrol. La pista discorre pel damunt de la que hem passat a l’anada, i ens ofereix una vista diferent. Quan arribem a l’alçada de la Font del Ginardell, es aconsellable no continuar per aquest camí i fer-ho pel caminet que surt a mà dreta que ens portarà de nou a la pista de l’anada, que seguirem passant per sota el pont de l’Aeri i la Depuradora fins a pujar a Monistrol de Montserrat.

Es tracta de una passejada de poc més de 13 qms planers, al peu del massís de Montserrat amb bones vistes tant sobre la muntanya com sobre el Llobregat.

La foto de família és del Ramon P. Podeu veure les fotos del seu àlbum i les de l’Olgclicant sobre els seus respectius noms.

Sortida de març

Parc dels Talls. Vilobí del Penedès

Anirem fins a Vilobí del Penedès, a 5 kms. de Vilafranca del Penedès. Aparquem a l’esplanada de davant de la casa de la vila i del Centre Cívic Jaume Via.

Recorregut

Iniciem la passejada passant per davant de la Casa de la Vila i el camp de futbol. A la primera cantonada girem a l’esquerra pel carrer de Montserrat, i després cap a la dreta fins la Plaça Major. Continuarem pel carrer de Santa María fins arribar al carrer Talls, que deixarem a la dreta. Seguirem recta fins entrar en una pista de terra que voreja el primer pèlag (petit llac que ha quedat desprès de les extraccions de guix rebaixessin el turonet) que ens queda a la dreta.

Continuem fins trobar-nos amb la pista que a esquerra baixa, però nosaltres seguirem a dreta per, al cap d’un centenar de metres, arribar a l’entrada del Parc dels Talls, on hi ha dos pèlags més, el petit i el fillol, un a cada banda del camí.

Seguim per l’ampli camí amb barana de fusta que passa pel costat d’un altre pèlag en aquest cas sec, que desemboca a un carrer sense asfaltar on es troba la casa rural/restaurant els 3 pams. Seguim per la dreta fins que una pedra col·locada al mig del camí impedeix el pas de cotxes.

Uns metres més enllà, a mà esquerra, accedim a un mirador de fusta amb bona vista vistes sobre el Pèlag Gros, que ens queda a sota. Tornem a la pista que seguirem  revoltant l’embassament per dalt del cingle. Arribarem a una explanada on, a mà esquerra, accedim a un altre mirador espectacular i a una pista que baixa, a la dreta. Seguirem endavant, recte, continuant pel damunt del cingle i ens endinsarem en una zona de bosc.

Al cap de uns 100 metres passarem per una vinya i tornarem al bosc, Continuarem baixant fins trobar, al costat de les edificacions de Can Soges, la carretera asfaltada BV-2151 que seguirem en direcció Guardiola, fins que en un revolt, la deixarem per entrar a la pista de terra que indica “La Masia i Cal Pau Miret” i que planeja al costat de més i més camps de vinyes.

Un kilòmetre més enllà, a mà dreta, veiem la pista que baixa des del cingle i un altre kilòmetre més endavant arribem a un trencall que indica que Vilobí es troba a 1,5 kilòmetres i el barri de Bellver a 1,2 kilòmetres. Arribats a aquest barri, prendrem els carrers de mà dreta per finalment seguir el carrer Pujolet que ens portarà fins l’aparcament on hem deixat el cotxe.

Haurem caminat uns 7,5 kilòmetres per un paissatge certament curiós.

Foto de família que ha estat feta pel Pere. Podeu veure les fotos que de la sortida n’ha fet l’Olga clicant sobre el seu nom.

I aquesta, sota la pluja, és obra de l’Anna.

Sortida de febrer

Sant Julià d’Uixols (Castellterçol)

Anirem fins a Castellterçol i seguim per la carretera que condueix a Granera fins que trobarem a mà esquerra l’indicador d’“El Castell” que seguirem fins trobar una zona d’aparcament.

Recorregut
El recorregut que proposem forma part d’un de més ampli (14 qms.) que surt d’aquest aparcament, travessa la carretera de Granera i per una amplia pista ens porta fins el Collet de Sant Fruitós i des d’aquest punt a l’Argemira. Continua després fins travessar altra volta la carretera de Granera per entrar a les cases de Pla de Gaià i per una pista asfaltada al trencall d’El Pererol des del qual s’arriba a El Solà del Sol i des d’aquest punt a Sant Julià d’Uixols, per tornar fins al punt d’inici pel GR que baixa.

La passejada que sotmetem a la vostra consideració és, doncs, una variant de només uns 7 qms que arrenca del pàrquing i que continua per la pista que passa per sota el Castell i l’Ermita de Sant Miquel. Des d’aquest punt prendrem el trencall que indica “Font del Prat del Pou” (que visitarem) i continuarem pel corriol que transcorre per la vorera dels camps i que ens portarà fins una pista de terra que travessant una riera ens conduirà fins una pista àmplia que prendrem cap a l’esquerra fins a arribar a un trencall senyalitzat que en 2,5 qms. ens portarà fins l’esglesiola romànica de Sant Julià d’Uixols davant la qual passa la ruta “Matagalls-Montserrat”.

Un cop visitades les edificacions, retornem a Castellterçol per la mateixa amplia pista (GR) per on hem pujat. A l’arribar, però, al Coll de Sant Julià continuarem baixant seguint el GR que ens portarà fins les propietats i casa d’El Ricard i des d’aquí seguirem fins arribar de nou a l’aparcament.

Fotografia de família de la que n’és autor l’Àngel. Podeu veure la resta de les seves fotos clicant sobre el seu nom.

I aquí tenim la visió de l’esglesiola de Sant Julià a través d’aquesta aquarel·la, obra del Lluís Mas.

Sortida de gener

Sitges. El Codolet

Ens cal anar fins a l’Hotel Terramar de Sitges, punt d’inici de la nostra passejada.

Recorregut

Des d’aquest punt pujarem pel carrer de Cristòfol Colom fins a trobar el carrer de Juan de la Cierva que agafarem a esquerra i, entre el golf i la via del tren, continuarem fins que, al final del carrer girarem a la dreta per passar per sota la via del tren. Aquí entrarem en un carrer més estret que, en arribar a un pont, deixarem, per pujar per un camí de terra a la esquerra, que ens ha de portar fins a una rotonda a l’entrada de la urbanització de l’Hotel Bon Repòs.

Prendrem el carrer que puja (Avinguda Camí de Miralpeix), que en uns 600 metres ens portarà sobre el golf Terramar. Seguirem fins que, en la cruïlla amb l’Avinguda de Can Girona, trobarem un aparcament de terra sense asfaltar, darrera el qual, a mà esquerra, s’inicia una amplia pista que ens portaria  a Vilanova i la Geltrú. Nosaltres, però, seguirem pel corriol de l’esquerra que puja fins el Codolet i que tot seguit inicia el descens, cap al mar fins la Punta de les Coves.

Continuem pel corriol, ara més ample, que va descendint paral·lel a les vies del tren i arribarem a l´aparcament i el blanc edifici de la Masia de les Coves. Seguirem fins arribar a un revolt. Continuarem el nostre itinerari per la rocosa vora del mar (platja de Santa Margarita)i travessarem la Riera de Ribes per continuar fins que accedirem al Passeig Marítim. D’aquí a l’Hotel Terramar, inici de la passejada.

En total haurem recorregut prop de 6 kms. I haurem gaudit d’unes molt belles vistes.

La foto de família és obra de l’Àngel. Podeu veure les fotografies que han fet el Joan i l’Olga clicant sobre els seus noms.

Sortida de desembre

Com ja és tradició a ‘Muntanyes Planes’, per la sortida de desembre l’Àngel i la Montserrat ens proposen un trajecte curt i proper per tal de poder tornar a casa a l’hora de dinar. En aquesta ocasió el trajecte escollit ha estat el que ara explicarem que, també com sempre, ha comptat amb la cantada de les tradicionals nadales que podeu escoltar si cliqueu aquí mateix.

De Sant Quirze del Vallès a la Universitat Autònoma de Barcelona

Anirem fins l’estació dels FGC de Sant Quirze del Vallès.

Recorregut

Des de l’estació sortirem prenent el passeig del Colomer que seguirem pel costat dret fins arribar a la corba que per sota, travessa la via del tren. Immediatament després, a la rotonda, anirem direcció a la zona industrial del Polígon Sud-oest i seguirem pel carrer Menorca que va paral·lel a la via, i que desemboca a la deixalleria de Sant Quirze.

A l’arribar-hi prendrem, a mà esquerra el carrer de les Illes Medes i seguirem fins a la cruïlla on s’acaba l’asfaltat i a dreta arrenca una amplia pista de terra (carrer de l’Oreneta) que seguirem. Passarem pel davant de diverses cases (Urbanització Castelltort), fins que el carrer torna a estar asfaltat i fa pujadeta fins arribar a un revolt a mà dreta i un pont per sobre de la via del tren.

Uns 60 metres mès enllà, a mà esquerra, girarem pel carrer Xorriguer i uns 50 metres després, també a mà esquerra, agafarem el corriol que ens portarà fins a un ampli camí que és resultat de la substitució del vell traçat del ferrocarril.

Seguirem per aquest ampli i bonic camí freqüentat per caminaires, veïns i ciclistes, que sense possibilitat de pèrdua ens portarà fins l’estació de Bellaterra. Just a l’arribar a l’estació, a mà esquerra surt un camí amb un cartell que indica “Ruta Ho Chi Minh” que ens portarà fins al carrer la Universitat Autònoma. El nom d’aquest camí es deu a dues circumstàncies: a) pels moments polítics que travessava el país a finals dels anys 60 quan la UAB es posà en marxa i el maig francès encara estava en la ment de tothom; i b) pel fet que el seu recorregut (únic camí llavors existia entre els ‘ferrocatas’ i el campus) travessava una zona boscosa, talment com la seva homònima que comunica Vietnam del Nord amb Vietnam del Sud a través de Laos i Cambodja.

Per la tornada, es pot desfer el mateix camí per a on hem vingut o fer una “circular” per anar a passar per Can Vinyals, o bé agafar el tren per tornar a Sant Quirze.

En total haurem recorregut uns 5 kms.

Podeu veure les fotografies que de la sortida han fet l’Àngel i l’Olga clicant sobre els seus respectius noms.

Sortida de novembre

Salt del Mir. Vidrà

Anirem fins a Sant Quirze de Besora. Travsessarem el riu Ter per anar per la carretera BV-5227 fins a Vidrà i Santa Maria de Besora. Deixarem el cotxe.

Recorregut

L’excursió comença al Poliesportiu de Santa Mara des d’on prendrem la pista de terra que indica és el camí del Santuari de Bellmunt que es troba a 7 qms. El camí està tancat amb una reixa que obrirem i tancarem per anar baixant fins portar-nos a les edificacions de l’Adam. Ens trobarem de nou amb una reixa que també obrirem i tancarem, per seguir la pista que ara va planejant i revoltant cap a la dreta per després creuar un torrent i iniciar una lleu pujada per tornar a planejar fins arribar a un altre torrent. En aquets punt el camí virà 90º cap a dreta i torna a enfilar-se per, al cap d’uns 100 metres, emboscar-se. Remuntant feixes arribarem al collet de les Pedregoses i passarem per sota la casa del Noguer i les granges de les Pedregoses des d’on, al costat de la bassa, agafarem la pista més transitada que prové de la carretera de Vidrà. Passarem pels trencalls de les cases d’El Graell i dels Pous, que ens queden a dreta i arribarem a El Mir. Seguirem la pista passant entre la casa i el paller i continuarem per la pista que baixa i que s’endinsa en el bosc.

Trobarem un filat que fa de tanca que obrirem i tancarem per continuar baixant fins arribar a una placeta on hi un un cartell de fons vermell que ens indica que cap a l’esquerra es va cap al Molí del Mir. Abans d’arribar-hi travessarem la riera de Clarellant. Continuarem pel camí baixant cap a l’esquerra fins a trobar-nos amb la edificació de l’antic molí que visitarem i a continuació baixarem per les escales de fusta fins a un mirador i fins l’estany des del qual admirarem el Salt del Mir de més de 30 metres d’alçada i que presenta unes formacions de tosca remarcables.

Per tornar, remuntem fins a El Mir pel mateix camí que em vingut, però en passar la casa,  agafarem la pista que neix a mà esquerra i que va baixant amb un seguit de revolts passant pel bosc i que al final acaba en una zona de roca damunt d’uns prats i a la vista tindrem la masia d’El Prat i sota seu la ermita de Sant Salvador del Prat. Baixem i a mà dreta veurem un camí marcat damunt les herbes que va remuntant i passarem per sota les cases d’El Rodal primer i de Can Quel després per arribar al Poliesportiu des d’on hem sortit.

En total haurem caminat uns 8 quilòmetres, entre anar i tornar.

La foto de família és de l’Àngel. Podeu veure les seves fotos i les de l’Olga clicant sobre els seus noms.

Sortida d’octubre

Arbúcies. El Salt de la dona d’aigua

Anirem fins a Arbúcies i deixarem el cotxe a l’entrada del poble.

Recorregut
Des del pàrquing prendren direcció del Tanatori, i després de passar-hi pel davant agafarem l’àmplia pista que surt a mà esquerra. Passarem pel costat de Can Pages (que ens quedarà a dreta) i anirem planejant fins que al cap de uns 800 metres passarem pel davant de Can Call del Rieral. 200 metres més endavant deixarem a esquerra un trencall que ens portaria “Can Riera-Can Ferriol”, per passar per sota de les blanques parets de Can Pujató. 200 metres després trobarem una cruïlla des de la que prendrem el camí de baixada que surt a esquerra. Seguirem la pista, que ara transcorre paral·lela a la riera de Riudecós, i uns 900 metres més endavant trobarem un ampli camí a la dreta, que agafarem deixant la pista per la qual caminàvem que ens portaria a Sant Feliu de Buixalleu. Passarem per una plantació de llorers i al cap d’uns 500 metres sentirem la remor del Salt de la dona d’aigua al que arribarem pel corriol que hi baixa.

La tornada la farem pel mateix corriol, camí i pista fins a Can Pujadó, on prendrem la pista que ens porta a Can Riera. Travessarem un pontet fins que als 800 metres trobarem un indicador que resa a “Arbúcies 2,3 kms” i una pista a mà esquerra que seguirem. Travessarem un rierol i farem un lleuger i revoltós ascens. A dreta podrem veure Can Riera i 1.200 metres després arribarem a un pla amb una gran alzina anomenada ‘El Suro gros’.
Des d’aquest punt agafarem la pista que ens queda a mà esquerra i que baixa pel costat de la tanca d’un camp de carabasses i que ens portarà primer a la casa L’Arcada i després a la Vinyes Moret fins arribar a la carretera GI-552, a l’alçada de la benzinera, ben a prop de la rotonda d’accés a La Pietat i al polígon on hi ha el Tanatori i d’aquí al pàrquing on haurem deixat el cotxe.

En total, si hem fet tota la volta, haurem recorregut poc més de 7 qms.

La foto de família és obra de l’Àngel. La resta de les seves fotografies i les del Ramon P. les podeu veure clicant sobre els seus noms respectiu.

Aquí teniu la visió de la sortida plasmada en una aquarel·la del Lluís que porta per títol: ‘Dona d’aigua’.

I també és del Lluís aquesta ‘afoto-visió’ del monument als caminaires de ‘Muntanyes Planes’ amb l’Agustí com a model.

Sortida de setembre

S’Agaró. Camí de Ronda

Anirem fins l’Hotel S’Agaró a Sant Feliu de Guíxols, a tocar mateix de la platja de Sant Pol. L’hotel es troba al carrer Creu de S’Agaró. Tenint en compte que tot el frontal de la platja és “zona blava”, és aconsellable aparcar en algun dels carrer dels voltants.

Recorregut

Un cop deixem el cotxe ens dirigim a la vorera de la platja on trobarem panells informatius sobre aquest ampli camí de ronda, un dels clàssics i segurament primers de la costa. Es tracta d’un camí que de manera molt suau ens portarà a la platja de Sa Conca de Platja d’Aro. El camí està perfectament detallat i no calen més explicacions que les que ens proporcionen els diferents panells que trobarem que ens informaran de tot el què cal saber en relació al recorregut que estem fent.

Començarem a caminar per la part esquerra de la platja de Sant Pol i des dels diversos miradors que trobarem podrem admirar el paisatge. Passarem per la urbanització a on hi ha l’Hostal Gavina i resseguirem caletes i esculls tals com la Cala del Barco, la Cala del Carnissers, la Cala de la Marieta de l’Hostal, la Cala del Ferro, la Punta i la Cala Pedrosa, els Esculls de la Font, la Cala dels Gossos, la Cala de Vaques, l’Esquerda dels Llobarros fins arribar a l’arenal de Sa Conca, punt final del tram que avui proposem.

La tornada la podem fer per la urbanització (Avinguda de la Conca) encara que si disposem de temps, millor és retornar pel mateix camí i així haurem fet prop de 6 quilòmetres.

Aquesta bonica fotografia és obra de l’Àngel. Podeu veure la resta de les seves fotos i les de l’Olga corresponents a aquesta sortida clicant sobre els seus noms respectius.