Sortida de novembre

L’Ametlla del Vallès, Puiggraciós, Castell de Casclar i Sant Pere de Bertí

Per la autopista de l’Ametlla (C-17) anirem fins a Llerona, travessarem la població i una vegada superada la plaça Vella i l’església de sant Genis, girarem a dreta seguint el cartell que ens indica “Carretera de Puiggraciós”. Continuarem, passarem pel Restaurant Masia Can Sous i una vegada la pista deixa d’estar asfaltada estarem arribant a l’aparcament on deixarem els cotxes.

Recorregut

Des d’aquest punt pujarem uns 100 metres fins arribar al Santuari de Puiggraciós. Deixarem l’indret i agafarem una àmplia pista, tancada al trànsit amb una cadena, que arrenca en una font. Anirem planejant i al cap d’uns 180 metres girarem, per la pista, a esquerra. En un replà que fa el camí, a dreta, arrenca un corriol que ens portaria fins el cim del Puiggraciós (808,8 mts) tot passant per les restes d’un poblat ibèric que val la pena visitar.

Nosaltres, però, seguirem per la pista per la qual anàvem fins que 800 metres més endavant arribarem al Collet d’en Tripeta. Seguim per la pista que es va enfilant. Davant ens queden uns cingles. 500 metres més endavant trobarem un altre corriol que surt a dreta amb tendència a baixar i que si féssim la volta a tot el cingle ens portaria al Grau de Montmany. Però avui tampoc no farem aquesta ruta sinó que continuem per la pista que transcorre per sota dels cingles i que en uns 600 metres ens portarà a una pista que baixa. Nosaltres, però, continuarem fins que passarem per Cal Mestret per arribar, després d’uns  150 metres, a una altra cruïlla en la qual prendrem el camí que a esquerra baixa lleugerament per travessar després el torrent de Traver. Superat el torrent ens desviarem per un corriol que surt a dreta i que puja i que en uns 400 metres ens portarà fins un replà/mirador. Des d’aquest punt prendrem el corriol que surt a dreta i que remunta fins que en uns 200 metres ens portarà al al replà del castell de Casclar.Després de visitar el castell per fora i la capella cilíndrica del Sant Crist que es troba al darrera. Baixarem cap a la esquerra fins a trobar un corriol que en uns 900 metres, ens portarà fins l’ermita de Sant Pere de Bertí.

La tornada la farem seguint la pista que ens portarà fins a Cal Magre, des d’on agafarem la pista que revolta per sobre de Sant Pere Bertí i que seguirem durant un quilòmetre i 300 metres. Arribarem ara una cruïlla en la que si seguíssim pel mateix camí podríem fer una volta fins arribar a l’extrem dels cingles que queden sobre la vall del Figaró i baixaríem pel Grau de Montmany. Però avui prendrem la pista que condueix a L’Ametlla i que en uns 300 metres, ens tornarà al castell de Casclar. Continuarem, desfent el camí per on abans havíem passat, fins travessar novament el torrent de Traver, passar pel Cal Mestret i el Collet d’en Tripeta i des d’allí arribar al Santuari de Puiggraciós i l’aparcament.

Una sortida de 6,5 quilòmetres amb bones vistes, sense gaire pujades que, com hem explicat pot perllongar-se en dos punts del seu recorregut.

La foto de família és obra de l’Àngel i trobareu la resta d’imatges obtingudes pels caminaires accedint des d’aquí a l’àlbum corresponent de la sortida.

Sortida d’octubre

El Bruc. Pont Foradat i Cova Llucià

Anem per la A-2 fins la sortida 570-Montserrat, Manresa” (prop de l’Hotel Bruc) i continuem, per la antiga N-II, la del Coll del Bruc, fins arribar a l’alçada del quilòmetre 569,5, a una corba tancada de la qual en surt una pista a mà dreta. Continuem, amb cotxe per aquesta àmplia pista de terra (camí de Can Soteres) durant uns 350 metres fins que arribarem a una zona més ampla (paller de Can Soteres) on deixarem els cotxes.

Recorregut

A peu, continuarem per la pista i al cap de uns 250 metres passarem per Can Soteres, que ens quedarà a la dreta. Seguirem uns 100 metres més i agafarem un camí a mà esquerra que, mig planejant i en uns 350 metres, ens portarà a uns camps des dels quals prendrem un corriol a dreta, que va baixant pel bosc i que 250 metres més endavant ens deixarà al Pont de Pedra o Pont Foradat. Una vegada l’hem visitat desfarem camí pel corriol fins arribar a la pista de Can Soteres i, a mà esquerra, veurem un camí que s’endinsa pel bosc i que va pujant. Des d’aquest punt i al cap de 500 metres disposarem de bones vistes sobre el massís de Montserrat i l’Hotel Bruc que hi destaca. Seguirem fins a dalt d’un coll. Girarem a dreta per agafar un nou camí, ampli, que planeja, per la zona de les Marelles, revoltant turons, i en uns 500 metres arribarem al coll de les quatre branques. Des d’aquí i per la pista que baixa arribarem a l’àrea de pic-nic de la Font del Ferro. Continuarem baixant per aquesta pista uns 250 metres i després d’un revolt pronunciat a esquerra seguirem uns 300 metres més, fins a una cruïlla. Seguirem recte i baixant, perquè a uns 200 metres, a esquerra, hi trobarem la curiosa Cova del Llucià que val molt la pena visitar.

La tornada l’iniciarem desfent el tram de pista fins a la cruïlla i, en comptes de continuar per la pista, anirem per un corriol que puja més còmodament i revoltant, per passar al cap d’uns 500 metres per una espectacular bauma situada en el bosc de Can Soteres. Continuarem, ara ja de forma més planera, i un quilòmetre més endavant ens plantarem en l’explanada del Paller de Can Soteres, on hi hem deixat els cotxes.
Una caminada d’uns 8 quilòmetres per una zona no gaire coneguda però bonica, amb punts curiosos, agradable de fer i amb bones vistes.

Aquí teniu la foto de família i si cliqueu aquí podreu veure l’àlbum de fotos que hem confegit amb totes les imatges que hem rebut.

Sortida de setembre

Els Hostalets de Balenyà. Pantans de Vall-llosera

Anirem fins Els Hostalets de Balenyà i entrarem a la població per la N-152. Deixarem els cotxes a tocar del Parc de la Font de Vall-llosera.

Recorregut
Comencem aquesta primera passejada del curs travessant la riera de Vall-llosera. Ho fem pel pontet i continuem pel caminet que arrenca a dreta fins que en el primer trencall, a esquerra, agafarem el corriol que puja. Passarem per una pista empedrada i pujarem fins arribar a una àmplia pista que seguirem. Passarem després per una zona boscosa fins arribar a un revolt molt tancat. Aquí deixarem la pista planera i continuarem, a esquerra, per una pista més estreta que puja suaument i que ens portarà a una zona enllosada des d’on podrem veure el dic del primer dels pantans que ens hem proposat visitar: el Pantà Gros de Vall-llosera. Seguirem ara pel corriol que revolta el pantà i que ens portarà a l’altre banda de l’embassament. Des d’aquest punt, seguirem pel corriol que baixa a dreta i que ens conduirà a la Font de les 3 Albes. Baixarem fins la pista que ens queda a sota i la seguirem per prendre un trencall, a esquerra, que suaument puja i que ens portarà a la masia i ermita de Sant Mamet. Des d’aquest punt agafarem un corriol que surt a esquerra i que planejant ens portarà fins a una altra pista des de la qual arrenca un corriol que va baixant cap Els Hostalets de Balenyà, i que, en arribar al final, en un torrent sec, gira lleument cap a la dreta per acabar enllaçant amb la pista del pantà Gros de Vall-llosera. Des d’aquí agafarem la pista de la dreta que planeja i en uns pocs metres podrem veure la pressa del segon pantà: el Pantà de Dalt de Vall-llosera que caldrà que rodegem.

De tornada pujarem fins la pista que ens queda a dreta i l’anirem seguint ben atents ja que a la nostra esquerra,  poc abans d’arribar a les cases de Vall-llosera, trobarem l’accés al tercer pantà (Pantà Vell). De nou a la pista i passades les cases, just quant comença l’asfalt, agafarem el trencall que surt a esquerra i l’anirem seguint, orientats sempre per la visió del poble i per les torres d’electricitat, fins que arribarem al parc on hem deixat els cotxes.

Tot plegat una sorprenent passejada de poc més de 7 qms., la major part dels quals transcorre per àmplies pistes i poc desnivell.

Aquí teniu la foto de família de la sortida que és obra de la Sunsi. Podeu veure la resta de fotografies en l’àlbum que les conté clicant aquí mateix.

D’altra banda, si voleu conèixer quelcom més sobre la zona que hem visitat, podeu clicar aquí mateix.