Encetem temporada de Muntanyes Planes, la dinovena, amb aquesta sortida crresponent al mes de setembre.
Moià. Castell de Clarà
Ens arribem fins a Moià (a uns 50 minuts de Sabadell) i, quan hi entrem, seguim pujant pel carrer principal, l’avinguda de la Vila, passant per la plaça de l’Ajuntament i l’edifici de l’Escola Pia. A la rotonda de la carretera, no continueu per la carretera que gira cap a la dreta en direcció a Santa Maria d’Oló, sinó que cal seguir recte per l’avinguda de Lluís Companys fins a poder girar a l’esquerra pel carrer de la Creu, que porta al pàrquing del Mirador de la Creu. Allí deixem els cotxes.
Recorregut
Ara, ja a peu, pugem fins a arribar a la Creu, des d’on podem gaudir d’una bona panoràmica (si els arbres ho permeten). Continuem caminant per la Costa. Hi ha diversos camins i pistes, però seguim el recorregut principal fins que, al cap d’uns 450 metres, girem a la dreta i caminem uns 100 metres més per gaudir d’una vista àmplia sobre l’entorn.
Tornem enrere fins a la pista principal i continuem uns 900 metres, baixant suaument i girant progressivament cap a l’esquerra, fins a trobar un encreuament que ens portarà fins a un revolt més marcat cap a l’esquerra, on la pista es transforma en un camí ben definit que, després d’uns 300 metres de baixada suau, ens condueix a la riera de l’Om, que travessarem.
Continuem pel camí, que aviat es converteix en una pista. Al cap d’uns 300 metres de pujada lleugera, desemboquem en una carretera asfaltada que, si la seguíssim cap a la dreta, ens portaria a Can Coromines. Nosaltres, però, hem de buscar, just davant d’on hem sortit, a l’altra banda de la carretera, un corriol que puja durant uns 300 metres fins a la base i les runes del castell de Clarà, avui derruït però que presenta encara amb un encant especial.
Si continuem pel mateix camí, al cap d’uns 30 metres arribarem a l’ermita de Sant Andreu, situada al mateix turó de Sant Andreu.
Tornada
Iniciem el retorn desfent el camí. Baixem pel mateix corriol fins a la carretera asfaltada i, per evitar entrar als camps, seguim exactament el mateix itinerari fins a arribar de nou a la riera de l’Om.
Allà veurem un camí ample que seguirem durant uns 350 metres. Com que hem d’anar guanyant alçada, no agafarem el trencall de la dreta que porta a les cases de la Caseta d’en Fermí, sinó la pista que surt a mà esquerra. Aquesta puja suaument durant uns 250 metres i, més endavant, es converteix en un camí ben marcat que continua ascendint.
Després d’uns 700 metres de pujada arribarem novament a la Creu i al Mirador de la Creu, on tenim aparcats els cotxes.
Moià, no deixa mai de sorprendre perquè cada cop que ho anem trobem rutes i més rutes (i encantadores) per anar fent. En aquesta, les vistes amplies, les zones d’arbres, la Riera, el Castell, l’ermita i tal son un encant.
La foto de família és obra de l’Àngel. Podeu veure la resta de les fotos de la sortida si cliqueu aquí mateix.


Comentaris recents