Itinerari 1

Sabadell (La Salut) – Camí Ral de Ripollet a Castellar – Riu Ripoll – Sant Vicenç de Jonqueres – Sabadell

Sortim de la Plaça del Mestre Olivella i per la Ronda Zamenhoff i carrer de Vilarrubies continuem per la carretera de Sabadell a Caldes de Montbui fins al Santuari de la Salut. Des d’aquí prenem el camí Ral carener que des de Ripollet porta fins a Castellar del Vallès en direcció a Castellar on hi arribarem després d’uns 6 qms. de lenta però continuada ascensió, i després d’haver deixat a dreta el trencall que ens portaria fins a Sentmenat. Trencall en el que fins fa poc s’hi aixecava una majestuosa alzina de la qual solament en queda ara la soca. A l’arribar a Castellar del Vallès, a la primera rotonda, girarem a esquerra seguint la via de ronda en direcció a les pistes d’atletisme. Seguirem fins travessar la carretera de Sabadell a Castellar i continuarem en direcció al camí asfaltat de baixada cap al Riu Ripoll. Continuarem per la  vorera del Riu fins a l’esglesiola de Sant Vicenç de Jonqueres que deixarem a esquerra per remuntar fins trobar-nos de nou amb la carretera de Sabadell a Castellar. Continuarem cap a Sabadell fins arribar a la Plaça de la Creu Alta, i des d’aquí de nou a la plaça del Mestre Olivella.

En total haurem fet una vintena de quilòmetres, i haurem gaudit d’un bon i variat paisatge.

Aquesta és la clàssica foto de família de la sortida. Podeu veure alguna foto més del Ramon i del Joan clicant aquí.

Itinerari 2

Sabadell – desembocadura del riu Besòs – Sabadell

Començarem el recorregut al pont que des de Sabadell travessa el riu Ripoll en direcció al Santuari de la Salut a la carretera de Caldes de Montbui. Des d’aquest punt baixarem al riu i continuarem, seguint-lo, fins que el Ripoll aboca al Besòs, i d’aquí anirem fins a la seva desembocadura a la platja a Sant Adrià del Besòs. El camí no té pèrdua, sempre aigües avall. Només cal parar atenció al pas per Montcada en què, necesàriament, haurem de separar-nos del riu i transitar pels carrers de la població.

Es tracta d’un itinerari de 50 qms que presenta un desnivell, d’anada i de tornada, de 200 metres que vàrem fer en poc més de 4 hores comptant-hi la parada a la platja de Sant Adrià del Besòs per descansar i esmorzar.

Cal saber que pels menys preparats, hi ha l’opció, una vegada a Sant Adrià del Besòs, d’agafar el tren per tornar a Sabadell, fent transbordament a Arc del Triomf. També de retornar fins a Montcada per agafar el tren.

Itinerari 3

Sabadell – Castellar del Vallès – Togores – Sabadell

20120405-bf-sabadell-castellar-de-valles-st-pere-ullastre-sabadell.jpg

L’inici de la ruta la situarem a l’esglesiola de Sant Vicenç de Jonqueres. Des d’aquest punt remuntarem el Riu Ripoll fins entrar al terme de Castellar del Vallès, travessarem el riu i arribarem a una cruïlla del camí que, a dreta, s’enfila fins el casc urbà de Castellar tot passant per Can Carné. Al llarg d’aquesta part del trajecte, gaudirem de magnífics paratges on la vegetació de ribera imposa el seu domini. Passarem també per la Riera de Ribatellada des d’on es captaven fa dècades les aigües que arribaven a les cases de Sabadell.

Una vegada assolim el pla de Castellar, continuarem la ruta travessant la carretera que porta a Sabadell. Ho farem pel semàfor i seguirem recta fins haver passat les pistes d’atletisme castellarenques. Immediatament després, a mà dreta, trobarem un camí que porta a Can Casamada; camí que prendrem fins arribar a la cruïlla que ens ha de portar al conjunt de Sant Pere d’Ullastre. Una vegada visitat aquest indret, continuarem en direcció al Molí de l’Amat. Enrere haurem de deixar diverses cruïlles que al seu torn ens portarien a Togores i a Can Moragas. Aquesta part de ruta és molt plàcida i transcorre entre camps i boscos.

Una vegada som al Molí de l’Amat, només ens cas remuntar el Riu Ripoll fins arribar altra vegada a l’esglesiola de Sant Vicenç de Jonqueres.

En total haurem fet una vintena de quilòmetres que, amb parades incloses, es poden fer sense presses en un parell o tres d’hores.

Podeu veure les fotografies de la sortida fetes per l’Àngel, pel Ramon i pel Joan clicant sobre els respectius noms.