Itinerari 1

Sabadell – Sant Quirze – Castellarnau – Sabadell

Sortirem, com sempre, de la plaça del Mestre Olivella per anar a buscar el carril bici de l’Eix Macià que seguirem fins la plaça de la Concòrdia i plaça d’Espanya. Per l’Avinguda de l’Alcalde Moix arribarem a la Ronda Colsalarca que agafarem remuntant fins arribar a la carretera de Matadepera que creuarem per continuar per la Ronda Europa. Quan arribem al final de la Ronda, seguirem per l’enllaç que ens portarà fins la carretera de Terrassa que creuarem per dirigir-nos cap a Can Gambús i d’aquí a la rotonda d’entrada a Sant Quirze. Baixarem cap el Parc de les Morisques i la rotonda de l’estació dels FGC. Agafarem la carretera de Rubí fins arribar a un punt que, a mà dreta, surt un carril que ens portarà al Parc de Can Feliu. No deixarem aquesta via (travessarem dues rotondes obertes al trànsit) fins que desemboqui a una àmplia pista que passa per sota la residència Assís i que ens portarà fins a Can Pallàs. Seguirem a dreta enfilant-nos pel carrer que puja que seguirem fins la seva elevació màxima. En iniciar el descens tombarem a esquerra fins arribar a un carrer que prendrem a esquerra per la vorera, atès que és de trànsit en direcció contrària. Quan arribem a una corba pronunciada deixarem aquesta via per un pas que surt a esquerra i que ens permetrà arribar a la rotonda de Sant Quirze que permet accedir a l’autopista o anar cap a la caserna dels Mossos d’Esquadra, direcció que prendrem fins arribar al Parc Agrari. En aquest punt girarem a dreta per visitar camps i vinyes del Parc. Una vegada arribem a les vinyes, per l’interior del recinte, remuntarem seguint el camí fins a tornar a trobar la carretera que havíem deixat. Seguirem fins la caserna dels Mossos que haurem de deixar a la dreta per dirigir-nos, per darrera el Mercat de Fruites i Verdures, fins un punt que surt un carrer que remonta per deixar-nos a les portes del què havia estat l’Escola d’Arquitectura del Vallès i actualment parc de la UPC. Voltarem cap a dreta per reseguir el Parc i seguirem per aquesta pista fins que arribem a la cruïlla a tocar dels camps de golf. Girarem a dreta fins arribar, després de travessar la carretera que porta a la recepció del golf i Hotel La Mola, seguirem cap a Castellarnau. I des d’aquí, anirem fins on hi havia abans les instal.lacions de l’ONCE. Seguirem al costat de la via del tren fins travessar la Ronda Europa que travessarem seguint sempre recta per passar per damunt de les instal.lacions del Club de Natació Sabadell. I des d’aquí, pel Parc Catalunya, tornarem al nostre punt d’origen.

Es tracta d’un recorregut força interessant i fàcil, d’uns 25 qms que es poden fer, còmodament, en unes tres hores i mitja.

Foto de família de la que n’és autor l’Àngel.

Itinerari 2

Sabadell – Sant Quirze – Bellaterra – Sant Pau de Riu-sec – Aeroport – Sabadell

Sortirem, com és habitual, de la plaça del Mestre Olivella  i anirem cap al Parc Catalunya. Agafarem el Passeig de Ferran Alsina i seguirem pel de Can Feu fins l’avinguda d’Arraona que ens portarà fins a Sant Quirze del Vallès. A l’entrada del municipi, a la primera rotonda girarem a esquerra i passarem pel Parc de les Morisques. Continuarem direcció sud fins la rotonda de la qual surten les carreteres cap a Sabadell i Rubí. Nosaltres prendrem la sortida que va paral·lela a la via (Passeig de Colomer) que seguirem fins passar per sota la via del tren. Immediatament després, a la rotonda, prendrem direcció zona industrial i seguirem pel carrer Menorca  que desemboca a la deixalleria de Sant Quirze. A l’arribar-hi prendrem, a mà esquerra el carrer de les Illes Medes i seguirem fins a la cruïlla on s’acaba el tram asfaltat. A dreta arrenca una amplia pista de terra (carrer de l’Oreneta) que puja i que seguirem. Passarem pel davant de diverses cases (Urbanització Castelltort), fins que el carrer torna a estar asfaltat i puja fins arribar a un revolt on passarem pel pont de sobre el ferrocarril. Uns 60 metres mès enllà, a mà esquerra, girarem pel carrer Xorriguer i uns 50 metres després, també a mà esquerra, agafarem el corriol que ens portarà fins a un ampli camí resultat del desviament del ferrocarril direcció Universitat Autònoma. Seguirem per aquest ampli i bonic camí freqüentat per caminaires, veïns i ciclistes, que sense possibilitat de pèrdua ens portarà fins l’estació de Bellaterra. Just a l’arribar a l’estació, a mà esquerra surt un camí amb un cartell que indica “Ruta Ho Chi Minh” que ens portarà fins al carrer la Universitat Autònoma. Una vegada a la Universitat, passarem pel primer pàrquing cobert, i immediatament després agafarem la rampa que surt a esquerra i que ens portarà fins la part alta de les instal·lacions universitàries. En arribar a dalt anirem cap a la dreta, i per un petit túnel accedirem a l’altra banda del vial i pàrquing. A la sortida de la rampa d’accés al túnel, a esquerra, veurem un indicador que indica la direcció que hem de prendre (Ciutat Badia). Per un fort pendent arribarem a l’alçada de Ciutat Badia i un pont que travessa el riu. Nosaltres continuarem recte fins a l’alçada d’Ikea. Una vegada superat aquest establiment, agafarem un carrer de vianants que surt a esquerra que seguirem fins el final, per girar a dreta. Uns dos-cents metres més endavant, veurem a la dreta el recinte de Sant Pau de Riu-sec. Una vegada fetes les fotos de rigor seguirem direcció ‘Gran Via’ fins trobar la cruïlla que ens portarà a l’aeroport.  Tancarem el recorregut anant enrere fins l’alçada d’Ikea on girarem a esquerra en direcció al Parc Central al qual accedirem després de passar una gasolinera. Travessarem el Parc i seguirem recta fins arribar a la ‘Gran Via’. Des d’aquest punt podem tornar travessant el barri de Gràcia o bé per la carretera de Barcelona. En ambdós arribarem a la Ronda Ponent que seguirem fins l’Eix Macià per retornar al punt d’inici de la passejada.

En total haurem fet uns 20 kms de dificultat baixa (llevat de dos trams molt curts).

Foto de família del Joan. Podeu veure la resta de fotos d’ell i de la Lourdes C. clicant aquí mateix. També les de Ramon P. clicant sobre el seu nom.

Itinerari 3

Sabadell – Sant Julià d’Altura – Can Canals – Can Gambús –  Sabadell

Sortim com sempre de la Plaça del Mestre Olivella, i anirem fins la sortida de Sabadell per Ca N’Oriac en direcció Matadepera. A tocar amb el barri de Can Deu (banda nord) ens endinsarem pel bosc de Can Deu fins arribar a l’ermita de Sant Julià d’Altura que deixarem a esquerra. Continuarem per la pista que planejant marxa en direcció nord i que ens portarà fins arribar a la carretera de Sabadell a Matadepera que travessarem i continuarem a dreta fins arribar a una cruïlla de camins des de la qual disposem d’una magnífica vista sobre el massís de Sant Llorenç. Girarem a esquera, i després d’una petita pujada, prendrem el camí que surt a esquerra en direcció sud que seguirem fins arribar a una nova cruïlla que pendrem a esquerra, i que seguirem fins a un petit pla. Després d’una lleu pujada girarem a dreta 180 graus en direcció a Can Canals. Seguirem fins arribar a una pista que prové de Can Bonvilar i que ens portarà fins el barri de Can Llong. D’aquí, podem anar directament cap al punt d’origen de la sortida, o bé, per l’Avinguda Europa, anirem fins la deixalleria i continuarem fins la carretera de Terrassa, que travessarem en direcció a Can Gambús. Mig quilòmetre més endavant arribarem a Can Gambús. I des d’aquí -ara sí- tornarem al nostre punt d’origen a la Plaça del Mestre Olivella.

En total haurem recorregut 15 qms. si no anem fins a Can Gambús, i de 17 si hi passem.

Fotografia de família de la que n’és autor l’Àngel. Podeu veure les fotografies que de la sortida n’ha fet el Ramon P. clicant sobre el seu nom.

Itinerari 4

Sabadell – Sant Julià d’Altura – Torrent de la Betzuca – Sant Quirze del Vallès – Sabadell

Sortim com sempre de la Plaça del Mestre Olivella en direcció a la Plaça d’Espanya. Prendrem l’Avda. Alcalde Moix, i després, per la Ronda Collsalarca arribarem a l’Avinguda de Matadepera que enilarem en direcció a Sant Julià d’Altura pel carril bici. Quan acabem el carril, girarem a dreta i ens endinsarem en el bosc de Can Deu pel camí que surt a esquerra uns 100 metres després de deixar la carretera. El seguirem fins que ens porti en un punt en què hem d’atravessar la carretera, cosa que farem amb molt de compte. Continuarem després pel camí que surt a dreta davant nostre i que ens portarà (girant a esquerra més endevant en una cruïlla que ens tornaria a la carretera) fins a la carena divsòria de les aigües tributàries del Llobregat i del Ripoll i Besòs. Baixarem i al final d’una baixada prendrem a esquerra el camí que ens portarà fins la carretera que va de la Parròquia de Mn. Homs al Golf i a la Mancomunitat Sabadell-Terrassa que travessarem. Continuarem pel camí que transcorre entre alzinars i que voreja el camp de Golf fins arribar al Torrent de la Betzuca que travessarem i remuntarem, sempre vorejant el camp de golf. Arribarem a una nova cruïlla de camins, i prendrem el camí que ens portarà a les Planes de Can Pinyol. Superada la masia anirem en compte per prendre un camí que surt a dreta i que ens portarà fins la carretera que condueix a Torrebonica, i que prendrem en direcció a l’Hospital de Terrassa. Travessarem la N-150 amb molt de compte, i pel costat del pàrquing de caravanes, prendrem el camí que ens portarà fins a Sant Quirze passant per sota l’autopista. Una vegada trobem els carrers de Can Pallàs, continuarem a esquerra per una altre camí que passant per sota la residència Assís ens portarà fins a l’Avinguda Europa de Sant Quirze que recorrerem fins al final en direcció a Sabadell. A l’arribar a l’alçada de Can Gambús, girarem a esquerra i anirem en direcció a Can Rull, i després a Can Llong. Passarem per sobre el Club de Natació i anirem fins el Parc Catalunya que recorrerem en ziga-zaga. Sortirem del Parc i haurem arribat al final de l’excursió.

El total haurem fet uns 24 qms. de passejada força agradable i de paissatge interessant.

Foto de família que hem fet a La Capella de Can Gambús amb la màquina del Ramon i la col·laboració de la cambrera.

Itinerari 5

Sabadell – Sant Quirze del Vallès – Torrebonica – Castellarnau – Can Gambús – Sabadell

Sortirem, com és habitual, de la plaça del Mestre Olivella. Anirem fins al Parc Catalunya, i pujarem cap el Tenis. Prendrem el passeig de Rafael Casanovas, travessarem la carretera de Terrassa i pel passeig de Can Feu arribarem fins el trencall que va cap a Sant Quirze del Vallès (Avinguda d’Arraona). Entrarem a Sant Quirze per la Ronda Arraona que seguirem fins la rotonda on es troba el camí que ens portarà a Can Pallàs. Quan arribem a la urbanització de Can Pallàs, girarem a dreta pel carrer asfaltat, i a uns 100 metres prendrem la pista que surt a Esquerra, i que remunta fins la carena per després baixa fins a trobar el pas per sota l’autopista. Travessarem per sota l’autopista i agafarem el camí que surt a dreta i que remunta en una pujada forta. Arribarem al pla i seguirem recta fins trobar-nos amb la N-150 que travessarem en direcció a l’Hospital de Terrassa. A l’arribar a l’aparcament de l’Hospital anirem cap a la dreta i immediatament després prendrem el camí asfaltat que indica Torrebonica. Just després de passar per Can Figueres, que ens queda a esquerra, i abans d’un revolt, prendrem un corriol que surt a dreta i que travessa la riera per enfilar-se lleument fins uns camps de cultiu. Quan siguem dalt trobarem una nova pista que prendrem cap a l’esquerra i que seguirem fins el camp de golf d’El Prat. Seguirem recte deixant el camp a esquerra, i uns metres més enllà, girarem a dreta per un camí que passa per enmig del golf i que ens portarà fins a Castellarnau. Des d’aquí tornarem, bé per Can Llong, o bé per Can Gambús, a l’inici del nostre trajecte.

En total haurem fet 20 qms. de recorregut divers i de dificultat baixa, llevat d’algun punt molt concret.

Foto de família dels agosarats ciclistes en un dia plujós i ventós de tardor.obra de Joan S.

Itinerari 6

Sant Julià – Parròquia de Mn. Homs – Torrebonica – Castellarnau – Can Gambús – Can Feu

Sortirem de la plaça del Mestre Olivella en direcció nord cap a l’Eix Macià. Pel carril bici enfilarem fins la Plaça d’Espanya i des d’aquí, per l’avinguda de l’Alcalde Moix, fins a la Ronda Collsalarca que ens portarà fins la carretera de Matadepera. Pel carril bici pujarem fins a Sant Julià i pel camí que porta a l’ermita ens endinsarem, a mà esquerra, pel Bosc de Can Deu tot reseguint-ne els seus límits. Seguirem fins que ens veurem obligats a travessar la carretera Sabadell- Matadepera. Ho farem i prendrem el camí de dreta. Quan arribem a una cruïlla girarem a esquerra i ens enfilarem fins la carena. Des d’aquest punt seguirem en direcció a Terrassa fins que arribem a la parròquia de Mn. Homs. Seguirem llavors el camí que segueix paral•lel el Torrent de la Betzuca i que a dreta deixa el barri de la Grípia. Quan passem per damunt el ferrocarril girarem a esquerra en direcció a Torrebonica que deixarem a la dreta. Després de travessar la riera i un bonic pla, ens enfilarem fins la cruïlla de camins i prendrem el que baixa en direcció Castellarnau. A esquerra ens quedarà el golf de Can Bonvilar. Travessarem la carretera que porta al golf i ens endinsarem en el bosc i urbanització de Castellarnau. A l’arribar a l’avinguda principal girarem a dreta fins la caserna central dels Mossos d’Esquadra. Llavors girarem a esquerra i per la N-150 (i per l’esquerra on hi ha un pas segregat) arribarem a l’entrada de Sabadell després de passar per damunt de la Ronda Oest. En el semàfor girarem a la dreta en direcció a Can Gambús i després seguirem fins trobar la carretera que ve de Sant Quirze que seguirem en direcció a Sabadell fins el primer semàfor. Girarem a esquerra i arribarem al Castell de Can Feu. Des d’aquest punt, per l’Avinguda de Can Feu i de Rafel Casanova arribarem al Parc Catalunya i des d’aquí anirem fins la plaça del Mestre Olivella.

En total haurem recorregut 19,6 qms i ens haurem passejat per uns dels rodals sabadellencs més interessants, amb boniques vistes a la serralada del litoral i al massís de Sant Llorenç.

La foto és de l’Àngel. En podeu veure la resta clicant aquí mateix.

Itinerari 7

Sabadell – Castellar del Vallès – Togores – Sabadell

20120405-bf-sabadell-castellar-de-valles-st-pere-ullastre-sabadell.jpg

L’inici de la ruta la situarem a l’esglesiola de Sant Vicenç de Jonqueres. Des d’aquest punt remuntarem el Riu Ripoll fins entrar al terme de Castellar del Vallès, travessarem el riu i arribarem a una cruïlla del camí que, a dreta, s’enfila fins el casc urbà de Castellar tot passant per Can Carné. Al llarg d’aquesta part del trajecte, gaudirem de magnífics paratges on la vegetació de ribera imposa el seu domini. Passarem també per la Riera de Ribatellada des d’on es captaven fa dècades les aigües que arribaven a les cases de Sabadell.

Una vegada assolim el pla de Castellar, continuarem la ruta travessant la carretera que porta a Sabadell. Ho farem pel semàfor i seguirem recta fins haver passat les pistes d’atletisme castellarenques. Immediatament després, a mà dreta, trobarem un camí que porta a Can Casamada; camí que prendrem fins arribar a la cruïlla que ens ha de portar al conjunt de Sant Pere d’Ullastre. Una vegada visitat aquest indret, continuarem en direcció al Molí de l’Amat. Enrere haurem de deixar diverses cruïlles que al seu torn ens portarien a Togores i a Can Moragas. Aquesta part de ruta és molt plàcida i transcorre entre camps i boscos.

Una vegada som al Molí de l’Amat, només ens cas remuntar el Riu Ripoll fins arribar altra vegada a l’esglesiola de Sant Vicenç de Jonqueres.

En total haurem fet una vintena de quilòmetres que, amb parades incloses, es poden fer sense presses en un parell o tres d’hores.

Podeu veure les fotografies de la sortida fetes per l’Àngel, pel Ramon i pel Joan clicant sobre els respectius noms.