No s’alarmi o no s’alegri, segons el cas i la residència, ningú. No es tracta de cap pallisa esportiva que els de Terrassa hagin endossat als de Sabadell. És només el balanç que presenta les actuacions de les grues municipals d’ambdues ciutat en zones blaves amb l’aplicació de la nova Llei de trànsit. Així, mentre a Terrassa, des del 25 d’abril fins ara, la grua ha retirat 19 vehicles de les zones blaves, a Sabadell no n’ha retirat ni un. L’inflat balanç, com podeu suposar, no es deu pas a què els de Terrassa siguin més mals conductors que els de Sabadell o que els de Sabadell són més cívics que els de Terrassa. Més aviat obeeix a la diferència de criteris a l’hora de decidir‑se a retirar o no  vehicles que infringeixen la zona blava. Perquè us puc assegurar que, a Sabadell, la grua municipal en el període assenyalat, podia haver actuat no en 19 ocasions sinó en moltes més. Per a mostra un botó. Si hom es passeja, per exemple, pel sabadellenc Eix Macià, podrà comprovar que hi ha vehicles que a més de no respectar els horaris, els seus conductors aparquen com els plau i, fins i tot, ho fan en pasos de vianants degudament senyalitzats.

Sigui com sigui queda clar que la tolerància de la grua municipal a Sabadell ho és en detriment de la resta d’usuaris de la via pública. Especialment dels viannats que a l’hora de creuar el carrer, han de fer les mil‑i‑una cabrioles per a passar entre els cotxes indegudament aparcats. Que ho preguntin sinó als que s’acompanyen de carretons per a la compra o als que es mouen amb cotxets d’infants o als que es desplacen en cadires de rodes.

Publicat a El 9 Nou, el 31 de juliol de 1997