La pèrdua d’usuaris per part del transport públic urbà sabadellenc és lenta però continuada, segons que es desprèn de les darreres dades que han estat fetes públiques. Diverses deuen ser les raons que provoquen aquesta pèrdua d’usuaris i doctors deu tenir l’església per capgirar la tendència. En qualsevol cas, però, deixeu-me que en destaqui una causa que, d’altra banda, és ben evident: les ciutats –també Sabadell– estan pensades encara més per afavorir el transport privat que no pas el públic; justament a l’inrevés de com hauria de ser. I és que les ciutats, abans que res, són espais urbans on els ciutadans (les persones) haurien de ser sempre primer. Però el cert és que això no serà fins que no aconseguim canviar el xip de l’egoisme que tots portem dins i fem un tomb en els nostres hàbits en favor d’un ús més racional del transport urbà de caràcter privat.

Ara com ara és improbable que arribi un dia en què a les grans ciutats el transport públic guanyi la guerra al transport privat. D’entre altres raons, perquè és impossible oferir un bon servei de transport públic urbà sense posar traves al transport privat que, al cap i a la fi, és qui dificulta una velocitat comercial més alta que l’actual a l’autobús i que provoca que gairebé surti més a compte anar a peu que no pas agafar-lo; una circumstància que, dit sigui de passada, no deixa de ser també una saludable alternativa a l’ús i a l’abús del cotxe privat i, tanmateix, una excel•lent forma de vetllar per la nostra salut…

Publicat a El 9 Nou, 9 de novembre de 2000