Els resultats obtinguts des l’entrada en vigor del sistema tarifari únic del transport públic, no poden ser més esperançadors. El nombre d’usuaris dels diferents serveis de transport públic de viatgers ha augmentat, tot i que no tots els transportistes metropolitans s’han adherit encara al sistema tarifari únic. Però més enllà de la bona notícia que significa l’augment del nombre d’usuaris en el transport públic, cal ressaltar que és amb decisió i amb voluntat de servei eficaç, la millor manera de fer front a la pressió que el transport privat exerceix sobre ciutats i poblacions. En definitiva, l’aposta per un sistema tarifari únic, està reportant beneficis globals a la societat. D’aquí que l’anunci oficial de què RENFE s’integrarà al sistema abans d’acabar el semestre, ha de valorar-se positivament pel fet que la sensatesa s’ha acabat imposant en la companyia estatal que explota la xarxa ferroviària de rodalies.

Ara, és el torn d’una nova aposta: que el transport públic de viatgers (urbà i interurbà) de superfície pugui moure’s amb major comoditat, augmentant la seva velocitat comercial que, ara com ara, continua essent molt baixa. Si es va en aquesta direcció, tots hi sortirem guanyant una altra vegada. Els ciutadans per la comoditat de poder-nos moure pel territori més immediat sense haver d’anar amb el nostre cotxe amunt i avall. Les companyies de transport de viatgers perquè veuran com els seus usuaris augmenten i amb ells també la possibilitat de millorar els serveis que presten.

Publicat a El 9 Nou , el 5 de juliol de 2001