Té raó l’alcalde Bustos quan diu que la capitalitat s’exerceix des del liderat. Té raó quan afirma que cal impulsar nous projectes, no pensant només en el tros petit de la ciutat en la qual es governa. Té raó quan afirma que és a través de la coresponsabilitat ciutadana que es poden fer avançar projectes, per ambiciosos que siguin. Té raó quan… Però que el llegir no ens faci perdre l’escriure, i que pensant en grans projectes es descuidin d’altres oportunitats menys espectaculars potser, però qui sap si més plausibles a mig termini. Bustos encapçala, amb el seu partit i amb alcaldes de la comarca, la proposta de què el metro barceloní arribi a Sabadell, passant per Cerdanyola. No és una idea dolenta apostar per la millora del transport públic. De fet és una mesura de manual si es vol millorar la qualitat de vida dels ciutadans. Per això, tampoc no estaria gens malament pensar en la consolidació dels sistemes de transports que es tenen. Com el traçat dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, que podria allargar-se, tal com algú ja havia suggerit. D’aquesta manera, el “metro del Vallès” després d’entrar a Sabadell pel barri de Gràcia, podria enfilar l’Eix Macià, connectar amb la C-4 de Renfe a la Plaça d’Espanya i, finalment, emprendre camí cap a Castellar del Vallès o tancar directament el cercle, connectant amb l’actual traçat a Sabadell-Rambla. Al seu torn Renfe podria obrir noves estacions en el seu recorregut. La instauració d’un títol de transport unificat garantiria, d’altra banda, la promoció i l’accés fàcil a tota la xarxa de transport públic, urbà i interurbà.

Publicat a El 9 Nou, el 6 de gener de 2000