Sabadell disposa d’un equipament de caràcter excepcional. Es tracta del seu aeroport estatal de tercera categoria, el qual, des de fa anys, s’ha vist envoltat per la polèmica i per la precarietat de les seves instal·lacions. Això no és cap secret i gairebé tothom ho sap. El què potser ja no sap tothom és que malgrat que l’aeroport sabadellenc és el més petit dels que gestiona la societat estatal AENA, és també el que ha registrat un major creixement de trànsit aeri de caràcter lleuger alhora que ostenta el liderat estatal pel que fa al nombre d’operacions d’aeronaus lleugeres i dia. Això no obstant, el cert és que ningú no sembla massa interessat en defensar la vida de l’aeroport ni trencar una llança en favor de la continuïtat de l’equipament.

Però que ningú no s’alarmi. No es tracta pas ara reivindicar l’ampliació de les actuals instal·lacions de l’aeroport de Sabadell. Si més no perquè fer-ho seria pràcticament impossible i poc assenyat. En tot cas es tracta de treure profit de l’equipament aeroportuari, modernitzar-la i dotar-la dels serveis i de les més modernes mesures de seguretat. Posar pals a les rodes a la millora de les instal·lacions i serveis de l’aeroport sabadellenc és deixar en mans de l’atzar la seguretat de les aeronaus i la dels ciutadans que hi viuen a prop. D’altra part, cal tenir en compte que, en els competitius temps pels quals transitem, disposar d’un equipament excepcional com ho és un aeroport modern i segur, no és pas una avantatge menyspreable. Ni per Sabadell, ni per la seva àrea d’influència.

Publicat a El 9 Nou, el 17 de setembre de 1998