Els que es dediquen al màrqueting i a la publicitat se les pensen totes a l’hora de promocionar o de vendre qualsevol cosa. Ells saben que no n’hi ha prou amb tenir un bon producte sinó que cal també que vagi acompanyat d’una bona presentació, d’un millor envolcall i d’una adequada promoció. Comptat i debatut, un bon producte si no és donat a conèixer no es ven i, a l’inrevés, no només amb promoció un producte té sortida. Queda enrera el temps en què s’assegurava que “el buen paño en el arca se vende” fent referència a què si es tenia un bon producte, ell sol es promocionava.

L’Associació d’Industrials i Firaires del Vallès, promotors i organitzadors de la I Fira del Món del Cavall, deuen tenir bons assessors en qüestions de màrqueting i l’han encertada en elegir el nom de la mostra que sobre els equins i el seu entorn se celebra, fins diumenge vinent, a Sant Quirze del Vallès. Perquè el nom que s’ha donat a l’exhibició, ha fet que hi hagués qui es pensés que la mostra equina era la “primera que es feia al món” i així ho defensava, per exemple, un home en una tertúlia de cafè. Ell s’entestava, davant la mirada d’incredulitat dels seus contertulians, que no podien deixar passar l’ocasió d’anar al Mas Duran de Sant Quirze del Vallès a veure un esdeveniment que qualificava de primera magnitud.

El bon home no s’havia adonat encara de la subtil diferència del significat de la paraula món en el títol de la Fira. No s’havia adonat, en definitiva, que una cosa és el món en general i l’altra, molt diferent, el Món del cavall. Qüestió de mides, vaja.

Publicat a El 9 Nou, el 6 de març de 1997