Si fem cas a les cròniques, Sabadell i la seva comarca trauran finalment profit a un equipament que ha estat envoltat per la polèmica. I és que el pla director de l’aeroport sabadellenc es troba a punt per a la seva immediata execució. Es tracta d’un pla que preveu, a més de la modernització de la instal•lació aeroportuària, la construcció d’un museu de l’aviació (de 10.000 mq), d’un parc tecnològic vinculat a l’aeronàutica i de diversos serveis de restauració i hotelers. D’altra banda, amb l’execució del pla es milloraran els accessos a l’aeroport i es construirà una connexió directe amb l’estació de ferrocarril Sabadell Sud. Tot plegat sense que s’ampliï l’actual pista de vols i amb el compromís de procedir a dotar als aparells que tenen la seva base a l’aeroport, de dispositius que minorin els nivells sonors dels seus motors, qüestions que, d’altra banda, es trobaven en la base mateixa del rebuig veïnal i municipal a la modernització aeroportuària.

Quan els projectes del pla director s’hagin executat, el Vallès disposarà d’una zona d’oci àmplia i amb futur ja que a l’oferta cultural i d’oci que l’aeroport aportarà, cal afegir-hi la que actualment s’està consolidant entorn el Parc Central del Vallès, a cavall dels municipis de Sabadell i de Barberà del Vallès i al costat mateix de la instal•lació aeroportuària. I, allò que encara és més suggerent, l’accés a ambdues instal•lacions (Parc Central i aeroport) podrà fer-se mitjançant el transport públic (xarxa local d’autobusos i trens de rodalies de RENFE).

Publicat a El 9 Nou, el 7 de juny de 2001