Els que cada setmana em llegeixen saben de la meva debilitat sense límits a favor del transport públic, de la seva eficàcia i de la seva qualitat. Però que ningú no s’equivoqui. No es tracta pas d’una fixació malaltissa que tinc, conseqüència d’un trauma de joventut no superat. Tampoc no és que no m’agradi conduir ja que molt al contrari, gaudeixo conduint, la qual cosa no vol dir que em plagui veure’m atrapat enmig d’una munió de vehicles que malden per avançar a les entrades i sortides de la gran ciutat. Per això, i per la necessitat que tinc de traslladar-me diàriament fóra de Sabadell, sóc un militant convençut del transport públic i dels seus notables avantatges sobre el transport privat en l’àmbit metropolità. Per això mateix, cada notícia relacionada amb la millora de la qualitat en el transport públic, em plau molt comentar-la i destacar-la per intel•ligent. Especialment quan, com avui passa, es tracta de saludar dues bones iniciatives: d’una banda que els serveis ferroviaris que uneixen la comarca amb Barcelona perllonguin la seva jornada a partir de la tardor i, de l’altra, que, possiblement també des de la tardor, els busos nocturns comencin a recórrer la comarca assegurant les comunicacions amb i des de Barcelona, des de mitja nit fins les primeres hores del matí.

Queda, evidentment, molt per fer encara en matèria de transport públic. Però ara toca felicitar-se per aquests nous passos i animar a les autoritats per tal que continuïn per aquest camí. I sortirem guanyant tots plegats.

Publicat a El 9 Nou, el 19 de juliol de 2001