Imatge extreta de la publicació ‘Som docents’

El diccionari general de la Llengua Catalana defineix el mot cataplasma com a una “composició mucilaginosa capaç de retenir una gran quantitat de calor humida, interposada entre dues gases, que hom aplica directament sobre la pell.” Doncs precisament això, un cataplasma, és l’opció que ha preferit aplicar la consellera d’Educació Anna Simó per intentar resoldre el debat sobre si els mòbils han d’entrar a l’escola o no hi han d’entrar. M’explicaré: la proposta-ordre de Simó que entrarà en vigor el curs vinent, és que a primària no puguin entrar els mòbils a l’escola, mentre que a secundària la decisió es deixarà al criteri de les direccions de cada institut. Vaja, dit d’una altra manera, que per treure’s el mort de sobre, la consellera decideix aplicar la tècnica del cataplasma per a primària i l’estratègia de la pilota a seguir per a secundària. Potser no s’ha acabat d’adonar Simó que el problema dels mòbils a les aules és més aviat de secundària que no pas de primària i que millor seria establir una mateixa norma per a tothom, agradi o no al personal. Però potser tampoc no s’ha adonat la consellera que la qüestió del mòbil no és més que la punta de l’iceberg de la problemàtica molt més profunda que afecta l’ensenyament a Catalunya. En fi, de moment la vella història de voler fer creure que es canvien les coses per al final no canviar res. Cal afegir que per aquest viatge no calien alforges?