Fa uns anys, el llavors alcalde de Sabadell Antoni Farrés, va sortir amb una d’aquelles idees que, a l’estil del també llavors col•lega seu a Barcelona, Pasqual Maragall, agafava tothom amb el pas canviat. Va ser quan Farrés va dir que hora era de plantejar-se un nou recorregut dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya per l’interior de Sabadell i que calia treballar per tal que des l’estació sabadellenca de Gràcia, es construís un túnel que anés cap l’Eix Macià i la Plaça d’Espanya i que, després de seguir el traçat de la Gran Via i del carrer de les Tres Creus, s’unís altra volta amb l’actual a l’estació de Sabadell-Rambla. La idea va ser durament criticada i qualificada de megalòmana per molts.

Ara, passats uns anys, hem sabut pel tinent d’alcalde d’Urbanisme de l’Ajuntament de Sabadell, Oriol Civil, que l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) està estudiant incloure en el seu Pla Director d’Infrastructures (2001-2010) l’execució d’un nou traçat dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya a Sabadell el qual partiria del barri de Gràcia i aniria fins la Plaça d’Espanya on s’hi ubicaria l’estació de correspondència entre el “Metro del Vallès” i la línia C-4 de RENFE. Si l’obra s’acabés executant, Sabadell milloraria sensiblement les seves connexions ferroviàries amb Barcelona i també les seves pròpies de caràcter intern, alhora que s’obriria la possibilitat a una futura perllongació dels Ferrocarrils cap a Castellar del Vallès

Els comentaris són més que sobrers…

Publicat a El 9 Nou, el 2 de novembre de 2000