La polèmica és viva. Els veïns del sabadellenc carrer de l’Horta Novella estan rebel•lats. No volen que els autobusos passin pel seu carrer els dies festius, quan el centre de la ciutat és tancat al trànsit. Els carrers del centre de Sabadell –com els de tots els nuclis de població antics– són estrets. Però no per això, podem qüestionar-nos el dret al transport públic que assisteix els ciutadans. Certament cal buscar solucions que permetin compaginar el funcionament de la illa de vianants els diumenges i dies festius amb el del servei de transport públic. Davant aquest doble objectiu, és evident que algú haurà d’acabar assistint al pas d’autobusos pel davant de les seves llars en uns carrers que no disposen d’una amplada excessiva.

Els ciutadans hem de ser solidaris. A ningú no li agrada que els cotxes i els camions passin pels estrets carrers estrets d’una ciutat. Menys encara si som nosaltres mateixos els que vivim en aquests carrers. Però no ens equivoquem. El problema no és el transport públic. Ho és el transport privat i la nostra tossudesa i egoisme de voler anar amb cotxe a tot arreu. Les ciutats són per a viure-hi i per a les persones. I arrel del respecte a la qualitat de vida i a les persones, la millor solució continua passant per la potenciació del transport públic en detriment del privat. Per això mateix, l’anunci d’una inversió propera als 50 mil milions de pessetes a favor del transport públic de la nostra comarca, és una més que excel•lent notícia.

Publicat a El 9 Nou, el 17 de maig de 2001