Dissabte passat s’obria al trànsit la tercera sortida de l’autopista C-58 a Sabadell que, temps a venir, completarà la projectada ronda Oest sabadellenca i enllaçarà amb el què serà la ronda Est de la ciutat vallesana. L’obertura del nou enllaç i del vial corresponent va produir-se després de memorables embussos a la C-58 i d’unes obres que mai no s’acabaven, que, casualment, ho han fet a les portes mateixes d’unes eleccions autonòmiques. La inauguració arribava també després de llargues reclamacions a favor de què una nova sortida enllacés la C-58 amb la ciutat de Sabadell i que vingués a complementar les actuals de Sabadell Sud i Sabadell centre i Rambla Arraona. El cas és, però, que aquesta tercera sortida inaugurada dissabte ben poca cosa solucionarà de moment. I és que la tercera sortida no fa més que repetir la solució que en el seu moment va aportar la sortida que des de l’autopista permet arribar a l’Hospital de Terrassa, a l’enllaçar la C-58 amb la N-150. Ambdós enllaços estan separats escassament per tres centenars de metres que són els que separen la caserna dels Mossos d’Esquadra a Castell Arnau amb l’entrada a Sabadell per la N-150 des de Terrassa.

Així doncs, que ningú no esperi que la nova sortida solucioni els molts col•lapses circulatoris que es produeixen diàriament a Sabadell. Tot plegat perquè el vial que ha d’unir la N-150 amb les carreteres de Matadepera i de Castellar del Vallès (ronda Oest) està només dibuixat sobre el paper i les obres no semblen que puguin començar fins ben entrat l’any 2004. D’aquesta manera, Sabadell continuarà batent rècords al ser la única ciutat de Catalunya i de tot l’Estat que no disposa encara de cinturons de ronda o de by-pass per al trànsit que des de les poblacions veïnes -com és el cas de Matadepera, Castellar del Vallès i Polinyà- volen accedir a la C-58. Els conductors provinents d’aquestes poblacions continuaran veient-se obligats i veient-se-les a l’hora de travessar Sabadell per poder agafar l’autopista o, sinó, hauran d’inventar-se rutes complicades a través del nou barri de Can Llong i accedir a la C-58 pel nou enllaç des del barri de Cifuentes.

A més, el nus que s’ha construït a l’avinguda Arraona (que comunica Sabadell amb Sant Quirze del Vallès des del Passeig de Can Feu) no permet l’accés a l’autopista ni en direcció a Terrassa ni en direcció a Barcelona, la qual cosa fa impossible que una part del trànsit que canalitza l’Eix Macià, pugui desviar-se cap a Sant Quirze del Vallès pel Passeig de Can Feu i accedir a la C-58 per l’avinguda Arraona. Sobta, que des de l’autopista es pugui entrar a Sabadell per aquest punt, tant si es ve de Barcelona com de Terrassa, i, per contra no es pugui accedir a la mateixa en cap de les dues direccions possibles. Un bon galimaties d’obres que, al cap i a la fi, ve a solucionar ben poques coses. Els més beneficiats són els habitants de Sant Quirze del Vallès que podran enllaçar amb la N-150 ràpidament, recorrent els 1.300 metres escassos de la ronda Oest que ha quedat oberta al trànsit.

Comptat i debatut: la nova tercera sortida de Sabadell des de la C-58, ha fet molt de soroll per a pràcticament no res si ens atenem als resultats immediats. I és que els sabadellencs haurem de continuar esperant -per culpa de Madrid, segons que es va voler deixar clar dir dissabte durant la inauguració- bastant temps, abans no arribin les solucions que calen i que es resolguin els problemes de trànsit que la ciutat pateix. De moment, toca més paciència encara…

Publicat a El 9 Punt el 30 d’octubre de 2003